Terényi Fanni (2015) The challenges of intercultural business communication in a multicultural environment in the life of the Production Media Network Company. Külkereskedelmi Kar.
PDF
TERÉNYI_FANNI_OETF7N_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
In the 21st century, business not only crosses the border lines of the countries but the oceans between continents. This system created some multinational giants, which are able to exist in different countries and cultures. It is a must for these companies to create a mixed workforce to provide a professional service for all customers. In this case, the company will be able to get in contact with different markets on their own language and they are able to get to know the different habits and values of these cultures, which is also a key element in business. This system creates a „melting pot” in the workplaces, where people from different countries and with different cultures need to work together. It holds many advantages but also includes some disadvanges. In my thesis, I am seaching those cultural and personal differences, moreover emotional factors which could influence a working experience in a multicultural company.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Nemzetközi Galdálkodás Szaknyelvi Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Interkulturális kommunikáció, Üzleti kommunikáció, Multikultúralizmus |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hegedűsné Orbán Éva |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Dec. 14. 08:07 |
Utolsó módosítás: | 2016. Szep. 29. 13:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |