Pfneiszli-Berényi Zita (2022) A privátbanki szolgáltatók hazai helyzete, összehasonlító elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Pfneiszli-Berényi_Zita_DEF7CS.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
szakdolgozati osszefoglalas_Pfneiszli-Berényi Zita.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (200kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére[64079].pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (121kB) |
|
PDF
Pfneiszli-Berényi Zita Szakdolgozat bírálat alapk.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a magyarországi privátbanki szolgáltatók aktuális helyzetét járom körül. A jelenlegi állapot elérésének megértéséhez bemutatom a private banking nemzetközi múltját a különböző szolgáltatási típusokra kitérve és ezek miként hatottak a hazai 90-es években kialakuló szektorra. A közel 30 éves múlt alatt hatalmas változáson, kihívásokon van túl az üzletág és kezelt vagyonban folyamatos fejlődést mutat, annak ellenére, hogy ügyfélszámban valószínűleg közel járhat a plafonjához. Több gazdasági kihívás is nehéz helyzet elé állította (2008-as válság és az abból való lassú kilábalás, a forint folyamatos gyengülése, geopolitikai konfliktusok, koronavírus stb.), viszont az elmúlt években hatalmas növekedés volt a piacokon. Kitérek a jelenlegi szolgáltatókra, bemutatom az általuk nyújtott szolgáltatásokat, illetve az elmúlt években rájuk jellemző legfőbb számi adatokat is. Az összegyűjtött adatok alakulására próbálok magyarázatot adni, és következtetéseket levonni azokból. Továbbá fontos megemlítenem a jelenlegi szolgáltatások legnagyobb előnyeit, hátrányait, valamint a közel jövő leginkább fontos kihívásait a piacon. A digitális kor kihívásai, a gyakrabban változó előírások sok energiát emésztenek fel a szolgáltatóknál, így az egy privátbankárra jutó ügyfelek száma kimondottan magasnak nevezhető. A piaci folyamatokból látható, hogy változásokra van szükség, mert a következő generáció már nehezebben szólítható meg a jelenlegi eszközökkel. Az elvárásaim szerint a 2020-as évek közepétől, második felétől kissé csökkenni fog a privátbanki ügyfelek száma, illetve a kezelt vagyon. Részben a nehezebb gazdasági körülmények miatt), részben a FinTech megoldások szélesebb körben való elterjedése miatt. Később ezek ügyfelek és vagyonuk visszaszerzése lehet a legnagyobb kihívás a szereplők számára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, private banking, privátbank, privátbankár, ügyfél |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:09 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:09 |
Actions (login required)
Tétel nézet |