Shanel Roland Krisztofer (2022) Energiatőzsdei CRM rendszer továbbfejlesztése. Faculty of Finance and Accountancy.
PDF
Shanel Roland_Szakdolgozat_Energiatőzsdei CRM rendszer továbbfejlesztése.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (719kB) |
|
PDF
szakdolgozati osszefoglalas_Shanel Roland.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (203kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat.docx.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (226kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére_PL.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (227kB) |
Abstract
Szakdolgozatomban az ideális CRM rendszert vizsgáltam. Az ideális CRM rendszert a különböző szakirodalmak széleskörű vizsgálatával alapoztam meg. Bevezetésképpen megfogalmaztam, hogy az informatikai eszközök fejlődése és az információ felhasználása miatt miért fontos egy új informatikai rendszer bevezetése. Ez a rendszer a CRM rendszer. Csoportosítottam a CRM rendszert 4 nagyobb csoportba. Ezek az operatív, analitikus, kollaboratív és Social rendszerek. A rendszerek csoportosítása után összeszedtem a CRM rendszernek a legfontosabb funkcióit, amik a következők. Ügyféladatbázis és nyilvántartás, kommunikáció integráció, lead management, opportunity management, SFA. Mivel a CRM rendszer a vállalaton belül szinte az összes terület munkáját tudja segíteni, ezért fontosnak tartottam részletesen kifejteni néhány terület szempontjából a CRM előnyeit. Ezek a területek az értékesítés, ügyfélszolgálat, marketing, pénzügy és informatika. A CRM elméleti vizsgálata után áttértem az ideális rendszer vizsgálatára. Ebben a fejezetben megvizsgáltam a már bevált CRM rendszerek felépítését az egészségügyi és a bank szektorban. A következő nagyobb fejezetben kezdtem el vizsgálni a vállalat CRM rendszerét. Ehhez először is felmértem a jelenlegi informatika architektúrát, hogy nagyobb képet kapjak arról, hogy jelenleg mi mondható CRM rendszernek a vállalatnál és ez milyen alapokra épül. A vizsgálat során rájöttem arra, hogy nem is áll távol a vállalat egy jól működő CRM rendszertől, mert az alapok nagyjából megvannak hozzá már csak egy egységes webes felületen kellene összekapcsolni ezeket. Ezt a felvetést a mélyinterjúk során kapott válaszok is alátámasztották, mivel egységesen mindenki azt tartotta a legfontosabbnak, hogy a vállalat lefejlesszen egy webes portált, ami segít a tagoknak a könnyebb tájékozódásban és segíti a munkavállalók munkájának optimalizálását, automatizálását. A mélyinterjún kapott válaszok alapján felállítottam az optimális rendszert a vállalatunk szempontjából, aminek az alapja a webes partnerportál lett és erre épülnek a partner nyilvántartási rendszerek és a dokumentumkezelő rendszerek. Lezárásképpen a CRM rendszer bevezetésének lépéseit írtam le, hogy szerintem hogyan lenne érdemes bevezetni. Illetve a bevezetéssel járó rendszerbetanítás fontosságáról is írtam
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Finance and Accountancy
Department
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | automatikus műveletek, CRM, energia, fejlesztés(ek), információ |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2023. Apr. 21. 10:09 |
Last Modified: | 2023. Apr. 21. 10:09 |
Actions (login required)
View Item |