Dali Evelin (2022) Milyen változásokat okozott az online vásárlási szokásokban a koronavírus járványhelyzet? Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Dali_Evelin_GH6PAI.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Dali_Evelin.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (263kB) |
|
PDF
Dali Evelin_GM_VM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (162kB) |
|
PDF
BA_B_Dali_Evelin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban az online kereskedelem szerves részét képezi életünknek, ez a meglévő számítástechnikai technológiának, és a szinte mindenhol elérhető internet hozzáférésnek köszönhető. A kereskedők részéről az online jelenlét egyre inkább erősödik, és ez visszaköszön a fogyasztói oldalról is. A mai rohanó világban az emberek többségének már nincs ideje arra, hogy órákat töltsön a boltban vásárlással. Helyette kihasználhatják az online vásárlás nyújtotta előnyöket. Virtuális kosarunkba tehetjük a megvásárolni kívánt terméket, egy gombnyomással fizethetünk, és ajtónk elé érkezik a megrendelt áru. Kutatásomat olyan időponthoz kötöttem, „nevezetesen a koronavírus járvány időszakához” amely kifejezetten hatással volt arra, hogy mit és hogyan vásárolunk. A pandémia alatt, ha szerettünk volna egyes termékeket megvásárolni akkor azt leginkább online tehettük meg. Diplomadolgozatom aktualitását az adja, hogy a koronavírus feltehetően hossztávú tendenciákat indított el az e-kereskedelem területén. Olyan változások történtek az online piacon, melyekre korábban nem volt példa. Dolgozatomban, a kutatásaimmal azt vizsgáltam, hogy a pandémia alatt megváltozott online vásárlási szokásaink milyen mértékben maradtak velünk a járvány lecsengése után. Hérakleitoszt idézve: „Az egyetlen állandó a változás maga.”. Ez természetesen érvényes nem csak a piacra, hanem a fogyasztói magatartásra is. A fogyasztás, a vásárlás körülményei, a fogyasztók attitűdje is folyamatosan változik. 2020 márciusában Magyarországon megjelent az új koronavírus (COVID-19), mely gyökerestől változtatta meg életünket minden téren. Komoly hatása volt arra, hogy a lakosság milyen módon és mit vásárol. A digitalizáció megállíthatatlan megatrendjét láthatóan a járványhelyzet és a következményeként elrendelt korlátozások tovább erősítették. Bár egy erősen negatív gazdasági helyzet jellemezte az elmúlt 2 évet, a digitalizáció és a járványhelyzet abszolút nyertese az online vásárlás lett. Dolgozatomban arra törekedtem, hogy átfogó képet adjak az e-kereskedelem dinamikus váltázásáról, különös tekintettel a koronavírus járvány által okozott szempontokra. A bemutatást követően betekintést adtam az e-kereskedelem aktuális helyzetébe magyarországi viszonylatban, hogy az elmúlt évek történései hogyan formálták a piacot. Ezután ismertettem a fogyasztói magatartás egyes részleteit az online környezetben, hisz fontos feladatnak tartom, hogy megértsük mi zajlik a fogyasztó tudatában. Ezt követően bemutattam a vásárlási döntés folyamatát az ötlépcsős modell segítségével. Szakirodalmi áttekintésem végén különös figyelmet fordítottam az online vásárlás sarkalatos pontjára: az online fizetési módokra. Ezt követően a kutatási kérdéseimre kerestem választ, és az ezekhez kapcsolódó hipotézisek alátámasztásához vagy cáfolatához készítettem egy kérdőívet. A kérdőív összeállítása során többek között arra voltam kíváncsi, hogy hogyan alakultak a válaszadók internetes vásárlási szokásai, mi miatt döntenek az online vásárlás mellett, illetve hogy biztonságosnak tartják-e az interneten történő vásárlást. Összességében elmondhatjuk, hogy a koronavírus járvány relatív rövid idő alatt jelentős mértékben átformálta az online vásárlási szokásokat. A kutatásaim rámutatnak arra, hogy a pandémia alatti történések nem csak egy ideiglenes változást eredményeztek, hanem hosszútávon is beépültek a vásárlási szokásainkba. A járványhelyzet feltehetőleg elmúlt, a piac többé-kevésbé normalizálódott de a változások velünk maradnak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus fizetési módok, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, koronavírus-járvány (COVID-19), vásárlási döntés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:09 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:09 |
Actions (login required)
Tétel nézet |