Fekete Petra (2022) Gépi tanulással támogatott ügyfélszegmentáció. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Fekete_Petra_IF6AM6.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Fekete_Petra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (210kB) |
|
PDF
Fekete_Petra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (163kB) |
|
PDF
Fekete_Petra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (404kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az ügyfelek szegmentálása a mai világban rendkívül fontos. Optimalizálja a marketing stratégiát, maximalizálja a vevők értékét a vállalkozásunk számára, valamint javítja az ügyfélélményt és az elégedettséget. Az emberek sokszínűsége miatt a piac általában nem jellemezhető könnyen, ezért a szegmentálás lehetővé teszi a marketing szakemberek számára, hogy a leghatékonyabb módon lépjenek kapcsolatba vásárlóikkal, hiszen a szegmentáció a vásárlók olyan csoportokra történő felosztása, amely az ügyfeleket bizonyos közös jellemzők alapján csoportosítja. Amikor azt a szót halljuk, hogy vásárlás, legtöbbször a hagyományos, üzletekben történő vásárlásra asszociálunk. Azonban napjainkban már nagyobb teret nyert az online térben történő termék- és szolgáltatás vásárlás, amely egy rendkívül kényelmes módja a termékek beszerzésének. Fontossá vált a házhozszállítás is, amely az ügyfelek számára nagyon előnyös. Nemcsak kényelmes, de a nagyobb és nehezebb dobozokat sem kell cipelni. Kutatásomban megoldást keresek arra, hogy a jövőben hogyan érje el egy vállalat, hogy az ügyfelek előre fizessék ki a rendelésüket. Arra koncentráltam, hogy egy olyan előrejelző modellt hozzak létre, amely által a vállalat a jövőben képes meghatározni, hogy egy vásárló a rendeléskor fogja-e kifizetni a termékeket vagy pedig később. Azért is érdekes számomra ez a téma, hiszen mindig is foglalkoztatott, hogy egyes cégek ajánlataikat, termékeiket vagy egy marketing kampányt mi alapján építenek fel. Rendkívül boldoggá tesz, hogy ezt a tanulmányaim alatt elsajátított tudással összhangba tudom hozni. Célom, hogy egy webes barkács áruháznak ezzel a megoldással segíteni tudjam az egyes ügyfelekből származó bevételük maximalizálását és a jó marketing stratégia kialakítását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | gépi tanulás, gradiens boosting, osztályozás, ügyfélszegmentáció, véletlen erdő |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:08 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |