Gépi tanulással támogatott ügyfélszegmentáció

Fekete Petra (2022) Gépi tanulással támogatott ügyfélszegmentáció. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Fekete_Petra_IF6AM6.pdf] PDF
Fekete_Petra_IF6AM6.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Fekete_Petra.pdf] PDF
BA_O_Fekete_Petra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (210kB)
[thumbnail of Fekete_Petra.pdf] PDF
Fekete_Petra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (163kB)
[thumbnail of Fekete_Petra.pdf] PDF
Fekete_Petra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (404kB)

Absztrakt (kivonat)

Az ügyfelek szegmentálása a mai világban rendkívül fontos. Optimalizálja a marketing stratégiát, maximalizálja a vevők értékét a vállalkozásunk számára, valamint javítja az ügyfélélményt és az elégedettséget. Az emberek sokszínűsége miatt a piac általában nem jellemezhető könnyen, ezért a szegmentálás lehetővé teszi a marketing szakemberek számára, hogy a leghatékonyabb módon lépjenek kapcsolatba vásárlóikkal, hiszen a szegmentáció a vásárlók olyan csoportokra történő felosztása, amely az ügyfeleket bizonyos közös jellemzők alapján csoportosítja. Amikor azt a szót halljuk, hogy vásárlás, legtöbbször a hagyományos, üzletekben történő vásárlásra asszociálunk. Azonban napjainkban már nagyobb teret nyert az online térben történő termék- és szolgáltatás vásárlás, amely egy rendkívül kényelmes módja a termékek beszerzésének. Fontossá vált a házhozszállítás is, amely az ügyfelek számára nagyon előnyös. Nemcsak kényelmes, de a nagyobb és nehezebb dobozokat sem kell cipelni. Kutatásomban megoldást keresek arra, hogy a jövőben hogyan érje el egy vállalat, hogy az ügyfelek előre fizessék ki a rendelésüket. Arra koncentráltam, hogy egy olyan előrejelző modellt hozzak létre, amely által a vállalat a jövőben képes meghatározni, hogy egy vásárló a rendeléskor fogja-e kifizetni a termékeket vagy pedig később. Azért is érdekes számomra ez a téma, hiszen mindig is foglalkoztatott, hogy egyes cégek ajánlataikat, termékeiket vagy egy marketing kampányt mi alapján építenek fel. Rendkívül boldoggá tesz, hogy ezt a tanulmányaim alatt elsajátított tudással összhangba tudom hozni. Célom, hogy egy webes barkács áruháznak ezzel a megoldással segíteni tudjam az egyes ügyfelekből származó bevételük maximalizálását és a jó marketing stratégia kialakítását.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gépi tanulás, gradiens boosting, osztályozás, ügyfélszegmentáció, véletlen erdő
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:08
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet