Tamás Orsolya (2022) A közösségi média és az employer branding kapcsolata és hatása az álláskeresőkre. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Tamás_Orsolya_A8U6PU.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Tamás_Orsolya.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (155kB) |
|
PDF
Tamás Orsolya_GM_VM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (165kB) |
|
PDF
BA_B_Tamás_Orsolya.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai rohanó és digitális világban az online marketing nem csak termékek és szolgáltatások eladását segíti, hanem a munkaerő-keresést és a megtartást is könnyíti. Az álláskeresőknek fontos, hogy milyen információkat találnak, meg is válogatják azokat, ezért minden szervezet számára kihívást jelent, hogy erős, potenciális jelölteket vonzzon be és kiemelkedjen a többi szervezet közül. Az online térben fellelhető információk és tartalmak olyan erősek, hogy befolyásolja a potenciális jelöltek jelentkezési hajlandóságát. Dolgozatom célja, hogy bemutassam a közösségi média és az employer branding kapcsolatát és hatását az álláskeresőkre. Szekunder kutatásomban az online marketing történetét, eszközeit mutatom be, ami magába foglalja a tartalommarketinget, e-mail marketinget, SEO-t és a közösségi média marketinget. A marketingeszközöknek megvannak az előnyeik, de dolgozatomban a közösségi médiát emelem ki. Előnyei között van az egyszerűsége, márkaismertség könnyű kialakítása, interaktivitása, költséghatékonysága, pozitív hatásai, mind a szervezet meglévő munkavállalóira, mind pedig a potenciális jelöltekre. A dolgozat elméleti szakasza kitér a munkáltatói márkaépítésre és ennek hatására a meglévő munkavállalókra és milyen eszközei vannak, amelyekkel több tehetséges jelöltet tudnak bevonzani. Ismertetem a kapcsolatát az online marketinggel, azon belül is a közösségi médiával, mivel az álláskeresők a közösségi oldalakon kutatnak, így figyelnie kell a szervezetnek arra, hogy milyen információt oszt meg velük. Ha olyan ígéreteket tesz a szervezet a közösségi médiában, amit nem tud betartani és hamis képet mutat magáról, akkor elveszítheti a dolgozóit és negatív kép fog kialakulni róla. Fontosnak tartottam, hogy bemutassam miért fontos a meglévő munkavállalók bevonása az online employer branding stratégiába, hiszen az általuk megosztott bejegyzések a szervezetről egy őszinte, hiteles képet mutat az álláskeresők számára és befolyásoló tényező a jelentkezésben. A primer kutatásom egy kérdőíves megkérdezésből áll, ennek eredményeinek elemzésével tisztább képet kapunk az álláskeresők igényeiről az online employer brandinggel kapcsolatban. Kiderül, hogy kortól függetlenül is fontosnak tartják, hogy a szervezet aktív legyen a közösségi médiában, elérhető és megtalálható legyen. A válaszadók nagy része nem csak a tartalmat, hanem a minőséget is nézi. Nem csak azt várják el, hogy írjanak az általuk fontosnak tartott témákról, hanem azokat minőségben is megfeleljenek, ami hitelességet tükröz. Bár sok szervezet számára a közösségi média inkább termékek és szolgáltatások eladásáról szól, de lassan a legtöbb szervezet kezdi felismerni a közösségi médiában rejlő potenciált munkaerő szempontjából.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | álláskeresés, közösségi média, márkaépítés, munkáltató, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:07 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |