Kmetty Bálint (2022) McDonalizáció és Disneyalizáció folyamataiból adódó sikerek és problémák. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
kmetty_bálint_borfgz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (473kB) |
|
PDF
BA_O_kmetty_bálint .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (117kB) |
|
PDF
BA_B_farkas_csaba.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (291kB) |
|
PDF
Kmetty Bálint RG szakdolgozat-biralat_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (240kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedekben számos új társadalmi folyamatot leíró fogalom látott napvilágot, többek között a McDonaldizáció és a Disneyalizáció. Mint ahogy általában, ezek a fogalmak nagyobb kiterjedésű gondolatokat fognak át, melyek a társadalom működésén kívül sok más hétköznapi területre alkalmazhatók. A McDonald’s Company már közel egy évszázada velünk van, megjelenése óta hatalmas hatást gyakorolt a fogyasztókra, piacra és a társadalom egészére. A vállalat sikere a szabályos, átlátható, rendezett működésen alapszik, melyek azóta számtalan vállalat alapelveit és képezik. Mivel a mcdonalizáció fogalma egy egész gondolatvilág megszületését kezdeményezte, mely több más vállalat mentalitásának leképezését hozta létre, így kiemelt figyelmet fordítok a teória megszületésének körülményeire, valamint a mögöttes tartalom részletes ismertetésére. A fogalom meghatározása két neves elemző munkásságához kötődik, valamint létrehozása óta rendkívül sok területen határozták meg jelenlétét, így annak érdekében, hogy ezeket tisztán lássuk, részletesen megmutatom, miként terjedt el, és milyen hatásokkal élt a társadalmi szerepek után az iparra, szolgáltatásokra és egyéb, hétköznapi közegekre. Ha a Walt Disney Company-t említjük, mindenki tudja, hogy egy hatalmas szórakoztatóipari és médiavállalatról van szó. Hatásai kiterjedtek, és szinte nincs olyan jelenleg élő ember a Földön, aki ne azonosította volna legalább egyszer az \"animációs filmet\" a Disneyvel. A családi értékek és a gyerekek szórakoztatása a Disney lényege, az összképe pedig igazán könnyed. Mindezek mögött mégis egy hatalmas gépezet áll, amely a gyártás minden aspektusát irányítja, és semmi sem véletlen. Ezért alakult ki a médiában két új kifejezés: disneyfikáció és disneyalizáció. Ebben a dolgozatban a disneyfikáció és disneyalizáció kifejezéseket vizsgáljuk, elemezzük és tisztázzuk, mivel gyakran összevonják vagy felcserélve használják őket. Ez egy interdiszciplináris megközelítés, amely társadalmi és technológiai szempontokat foglal magában az üzleti filozófiával. Kritikusan értékeltem az említett fogalmak pozitív és negatív hatásait, intézkedéseit és következményeit, mind az ipar, mind a vásárlók szemszögéből. Ezután a megállapításokat átvittem és alkalmaztam a jelenlegi magyar piacra. Történelmi áttekintést is adtam bizonyos fontos eseményekről, és megfigyelési párhuzamot vontam a magyarországi események és a Disney-eljárások között. A kutatás tisztán tudományos és másodlagos jellegű volt, kivéve néhány, a kiválasztott szakemberekkel személyesen készített interjút. Az összes megállapítás segített nekem annak megállapításában, hogy pontosan hogyan alakította a Disney az iparágat, és hogy vannak-e hatásai a magyar iparágban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | filmipar, gazdaság, marketing, multinacionális vállalatok, tömegtermelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:06 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |