Flóra Milán (2022) Elektronikus piacterek megvalósítása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
flora_milan_x6l1g7.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_flora_milan.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (311kB) |
|
PDF
BA_B_flora_milan.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
biralat_Flóra_Milán.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (379kB) |
Absztrakt (kivonat)
Manapság hatalmas népszerűségnek örvend a digitalizáció témaköre. Nagyszüleink számára még szinte teljesen ismeretlen az internet világa, és az általa nyújtott előnyök kihasználása, a mai Z generáció tagjai, a digitális bennszülöttek pedig csaknem hamarabb tudják használni a technikai eszközöket, minthogy beszélni tudnának. Az egész világban óriási mértékben nő az internet felhasználók száma, illetve az okostelefonoknak és a mobilinternetnek hála, szinte bárhol bármikor használható. Az internet térhódításával összefüggően, egyre inkább népszerűvé válik az emberek körében az online vásárlás. Sokan szeretik ezt, hiszen rendkívül gyors, egyszerű és kényelmes ilyen módon intézni a vásárlást, hiszen időt spórolunk vele, illetve a tömegnyomor és sorban állás által okozott idegeskedéstől is meg tudjuk kímélni magunkat. A vállalkozások is felismerték az ebben rejlő lehetőségeket, és egyre többen nyitnak webáruházat. Sok esetben a fizikailag már régóta sikeresen működő áruházak térnek át a digitális világba. A pandémiás helyzet is jelentős nyomást gyakorolt a vállalkozásokra ezen a téren, hiszen így sokan kénytelenek voltak áttérni erre az értékesítési módra, amit megfelelő odafigyeléssel nagyon jövedelmezővé és eredményessé lehet tenni, csak ki kell használni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. Ha felmerül a webshop nyitás gondolata, mindig érdemes elemezni az aktuális piaci helyzetet és átgondolni, hogy vállalkozásunk helyt tud-e állni az online térben. Ez sokszor a termékkínálatunktól és a versenytársainktól is nagyban függ. Fontos, hogy képben kell lenni a kereskedelmi trendeket illetően, és mindig meg kell felelni az aktuális szabályozásoknak is, ezeket részletesen bemutatom majd a dolgozatom során is. Előre el kell készíteni a pontos terveinket a webshopot illetően, és magát az üzleti tervezést is el kell végezni előre, hogy előre lássuk pontosan mit és hogyan szeretnénk megvalósítani, milyen költségekre kell számítanunk a kivitelezés és a működés során. Dolgozatomban az internet történetéről, felhasználásáról, az online vásárlási szokásokról írok pontos adatokat, a webshop előnyeiről és hátrányairól is írok részletesen, majd a webáruház létesítés feltételeiről, kivitelezési lehetőségekről, eldöntendő kérdésekről, a potenciális vásárló eléréséhez hasznos tippekről, piaci trendekről és sok más hasznos információról is lesz még benne szó. Bemutatom egy webáruház elkészítésének a teljes folyamatát már az ötlettől kezdődően az elkészült webshopig. Ebben a szférában dolgozom, így nap, mint nap találkozom ilyen igényekkel, de teljesen más vállalkozói és kivitelezői szemszögből vizsgálni a dolgot, szerencsésnek tartom magam, hogy nekem mind a két nézőpontból sikerült. Az alaplépés a webáruház típusának kiválasztása, itt bemutatom, hogy milyenek léteznek és melyiket célszerű választani, ami a számunkra leginkább megfelelő lehet. Részletesen bemutatom az automatizálási lehetőségeket és a legnépszerűbb plugin-okat is. Ezután pedig végig nézzük magát a kivitelezés teljes folyamatát és az informatikai hátterét egy webáruház létrehozásának már magától a gondolattól kezdődően a pontos kivitelezési folyamaton át egészen az egyedi fejlesztésekig. Fontos az oldal átláthatósága, és könnyen kezelhetőségét szem előtt tartani, mert a bonyolultság elijeszti a lehetséges vásárlóinkat. Mindenképp egyszerűnek kell lenni a felhasználó számára, rendelkezni a megfelelő tájékoztatásokkal, és megbízható fizetési és szállítási módokkal kell szolgálnunk, különben a webáruházunk halálra van ítélve. Saját példán keresztül tudom az eseményeket szemléltetni, mivel nekem is van vállalkozásom, amihez webshopot hoztam létre, így tapasztalati úton is végig mentem az egész folyamaton. A webshopom még jelenleg nem működik élesen a jelenlegi csúcsszezon miatt, de várhatóan januárban tud már üzemelni, és remélhetőleg már csak finomhangolás van hátra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus piactér(ek), megvalósítás, weboldal, weboldal tervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:04 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |