Halász Máté (2022) A „Shick-R” Kft. üzleti környezetének elemzése. Faculty of Finance and Accountancy.
![]() |
PDF
Halász_Máté_U1DWQN.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (775kB) |
![]() |
PDF
BA_O_Halász_Máté.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (528kB) |
![]() |
PDF
Bírálat - Halász Máté U1DWQN - külső konzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (300kB) |
![]() |
PDF
Biralat_HalaszMate.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
Abstract
A dolgozatom fő célja egy vállalat üzleti környezetének elemzése. Az általam választott vállalkozás a „Shick-R” Kft. volt, aminek fő tevékenysége új autók értékesítése. Úgy gondolom, hogy az elemzésem több szempontból is felettébb érdekes. Egyrészt a COVID-19 okozta világjárvány, másrészt az orosz-ukrán háború okozta nyersanyag szuperciklus és az emiatt kialakult válság drasztikusan nehezíti az újautó értékesítést. Ennek ellenére – a jelenlegi kedvezőtlen gazdasági helyzetben is – a vállalkozás sikereket tudott elérni. Bemutattam a vállalkozás által felállított stratégiát, a kialakult helyzet megoldásait, azaz a válságkezelési módszereket és számos más elemzéssel vizsgáltam a vállalkozás eredményességét. Dolgozatom során végig a gyakorlati megközelítést részesítettem előnyben, így a vállalkozás gyors bemutatása után el is kezdtem a vizsgálatokat. Szekunder kutatásom alatt mikro és makrokörnyezet elemzést is készítettem. A makrokörnyezetet STEEP analízissel vizsgáltam, a mikrokörnyezetet pedig SWOT elemzéssel, Porter féle 5 erő modellel és versenytárselemzéssel folytattam. A szekunder kutatásaim után a saját kutatásomra helyeztem a hangsúlyt. A primer kutatás eszközeként kvalitatív módszert alkalmaztam, ugyanis feltáró jellegű információkat szerettem volna megtudni a vállalkozás működéséről. Az elemzésem során összesen négy alannyal készítettem interjút, akik valamilyen formában kapcsolatban álltak a „Shick-R” Kft.-vel. Bakos Brigittával, a gazdasági vezetővel, Tóth Zsolttal, az értékesítési vezetővel, Péter Tiborral, a zónamenedzserrel és egy ügyféllel, Nagy Gáborral. Próbáltam olyan emberekkel kapcsolatba lépni a primer kutatásom alatt, akik más és más szemszögből látják a vállalkozást, így több nézőponton keresztül tudtam vizsgálni a „Shick-R” Kft.-t. A dolgozatom egyik célja az általam feltett kérdések megválaszolása volt. A kutatásom során összesen négy kérdést tettem fel, melyekre az interjúk elemzése után tudtam megfelelő minőségben választ adni. A dolgozatom végén összegeztem az elért eredményeket, levontam az elemzésem során megállapított konzekvenciákat és javaslattételt tettem az általam felismert problémák megoldására.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Finance and Accountancy
Department
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | elemzés(ek), makrokörnyezet, mikrokörnyezet, üzleti elemzés, vállalati elemzés |
SWORD Depositor: | User Archive |
Depositing User: | User Archive |
Date Deposited: | 2023. Apr. 21. 10:04 |
Last Modified: | 2023. Apr. 21. 10:04 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |