A „Shick-R” Kft. üzleti környezetének elemzése

Halász Máté (2022) A „Shick-R” Kft. üzleti környezetének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Halász_Máté_U1DWQN.pdf] PDF
Halász_Máté_U1DWQN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (775kB)
[thumbnail of BA_O_Halász_Máté.pdf] PDF
BA_O_Halász_Máté.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (528kB)
[thumbnail of Bírálat - Halász Máté U1DWQN - külső konzulens.pdf] PDF
Bírálat - Halász Máté U1DWQN - külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (300kB)
[thumbnail of Biralat_HalaszMate.pdf] PDF
Biralat_HalaszMate.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (168kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő célja egy vállalat üzleti környezetének elemzése. Az általam választott vállalkozás a „Shick-R” Kft. volt, aminek fő tevékenysége új autók értékesítése. Úgy gondolom, hogy az elemzésem több szempontból is felettébb érdekes. Egyrészt a COVID-19 okozta világjárvány, másrészt az orosz-ukrán háború okozta nyersanyag szuperciklus és az emiatt kialakult válság drasztikusan nehezíti az újautó értékesítést. Ennek ellenére – a jelenlegi kedvezőtlen gazdasági helyzetben is – a vállalkozás sikereket tudott elérni. Bemutattam a vállalkozás által felállított stratégiát, a kialakult helyzet megoldásait, azaz a válságkezelési módszereket és számos más elemzéssel vizsgáltam a vállalkozás eredményességét. Dolgozatom során végig a gyakorlati megközelítést részesítettem előnyben, így a vállalkozás gyors bemutatása után el is kezdtem a vizsgálatokat. Szekunder kutatásom alatt mikro és makrokörnyezet elemzést is készítettem. A makrokörnyezetet STEEP analízissel vizsgáltam, a mikrokörnyezetet pedig SWOT elemzéssel, Porter féle 5 erő modellel és versenytárselemzéssel folytattam. A szekunder kutatásaim után a saját kutatásomra helyeztem a hangsúlyt. A primer kutatás eszközeként kvalitatív módszert alkalmaztam, ugyanis feltáró jellegű információkat szerettem volna megtudni a vállalkozás működéséről. Az elemzésem során összesen négy alannyal készítettem interjút, akik valamilyen formában kapcsolatban álltak a „Shick-R” Kft.-vel. Bakos Brigittával, a gazdasági vezetővel, Tóth Zsolttal, az értékesítési vezetővel, Péter Tiborral, a zónamenedzserrel és egy ügyféllel, Nagy Gáborral. Próbáltam olyan emberekkel kapcsolatba lépni a primer kutatásom alatt, akik más és más szemszögből látják a vállalkozást, így több nézőponton keresztül tudtam vizsgálni a „Shick-R” Kft.-t. A dolgozatom egyik célja az általam feltett kérdések megválaszolása volt. A kutatásom során összesen négy kérdést tettem fel, melyekre az interjúk elemzése után tudtam megfelelő minőségben választ adni. A dolgozatom végén összegeztem az elért eredményeket, levontam az elemzésem során megállapított konzekvenciákat és javaslattételt tettem az általam felismert problémák megoldására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elemzés(ek), makrokörnyezet, mikrokörnyezet, üzleti elemzés, vállalati elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:04
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet