Halász Máté (2022) A „Shick-R” Kft. üzleti környezetének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Halász_Máté_U1DWQN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (775kB) |
|
PDF
BA_O_Halász_Máté.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (528kB) |
|
PDF
Bírálat - Halász Máté U1DWQN - külső konzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (300kB) |
|
PDF
Biralat_HalaszMate.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom fő célja egy vállalat üzleti környezetének elemzése. Az általam választott vállalkozás a „Shick-R” Kft. volt, aminek fő tevékenysége új autók értékesítése. Úgy gondolom, hogy az elemzésem több szempontból is felettébb érdekes. Egyrészt a COVID-19 okozta világjárvány, másrészt az orosz-ukrán háború okozta nyersanyag szuperciklus és az emiatt kialakult válság drasztikusan nehezíti az újautó értékesítést. Ennek ellenére – a jelenlegi kedvezőtlen gazdasági helyzetben is – a vállalkozás sikereket tudott elérni. Bemutattam a vállalkozás által felállított stratégiát, a kialakult helyzet megoldásait, azaz a válságkezelési módszereket és számos más elemzéssel vizsgáltam a vállalkozás eredményességét. Dolgozatom során végig a gyakorlati megközelítést részesítettem előnyben, így a vállalkozás gyors bemutatása után el is kezdtem a vizsgálatokat. Szekunder kutatásom alatt mikro és makrokörnyezet elemzést is készítettem. A makrokörnyezetet STEEP analízissel vizsgáltam, a mikrokörnyezetet pedig SWOT elemzéssel, Porter féle 5 erő modellel és versenytárselemzéssel folytattam. A szekunder kutatásaim után a saját kutatásomra helyeztem a hangsúlyt. A primer kutatás eszközeként kvalitatív módszert alkalmaztam, ugyanis feltáró jellegű információkat szerettem volna megtudni a vállalkozás működéséről. Az elemzésem során összesen négy alannyal készítettem interjút, akik valamilyen formában kapcsolatban álltak a „Shick-R” Kft.-vel. Bakos Brigittával, a gazdasági vezetővel, Tóth Zsolttal, az értékesítési vezetővel, Péter Tiborral, a zónamenedzserrel és egy ügyféllel, Nagy Gáborral. Próbáltam olyan emberekkel kapcsolatba lépni a primer kutatásom alatt, akik más és más szemszögből látják a vállalkozást, így több nézőponton keresztül tudtam vizsgálni a „Shick-R” Kft.-t. A dolgozatom egyik célja az általam feltett kérdések megválaszolása volt. A kutatásom során összesen négy kérdést tettem fel, melyekre az interjúk elemzése után tudtam megfelelő minőségben választ adni. A dolgozatom végén összegeztem az elért eredményeket, levontam az elemzésem során megállapított konzekvenciákat és javaslattételt tettem az általam felismert problémák megoldására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elemzés(ek), makrokörnyezet, mikrokörnyezet, üzleti elemzés, vállalati elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 10:04 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 10:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |