Merre tovább? – avagy a BKK Zrt. munkavállalóinak fejlődési hatékonysága

Kovács Krisztina (2022) Merre tovább? – avagy a BKK Zrt. munkavállalóinak fejlődési hatékonysága. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kovács_Krisztina_A860WU.pdf] PDF
Kovács_Krisztina_A860WU.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2032. December 11..

Download (3MB)
[thumbnail of Titkosítás.pdf] PDF
Titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (708kB)
[thumbnail of Összefoglaló.pdf] PDF
Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2032. December 11..

Download (155kB)
[thumbnail of Kovács Krisztina bírálat.pdf] PDF
Kovács Krisztina bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)
[thumbnail of BA_B_Kovács_Krisztina.pdf] PDF
BA_B_Kovács_Krisztina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Merre tovább – avagy a BKK Zrt. munkavállalóinak fejlődési hatékonysága című szakdolgozatomban a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. külső képzéseinek hatékonyságát vizsgálom a munkavállalók szempontjából. A dolgozat első felében, az irodalmi áttekintés részben elsőként a különböző képzési formákat magyaráztam meg. Ezután többek között olyan képzési típusokat ismertettem, amelyek a vizsgált vállalat képzési palettáján is megtalálhatóak. A következőkben a hatékonyság és mérési nehézségének témakörét jártam körbe. Ebben az alfejezetben mutattam be a Kirkpatrick modellt és a Humántőke elméletet is. Végül pedig az irodalmi áttekintés végén különböző tényezők, mint a résztvevők hozzáállása, a képzés költsége és egyebek hatását vizsgáltam meg az oktatások hatékonyságára nézve. Az analitikus kutatás eredményeként azt kaptam, hogy míg az első faktor (résztvevők szemlélete) és a képzés hatékonyság között kimutatható az összefüggés, addig az oktatásra fordított összeg és a képzési effektivitás között nem jellemző az erős kapcsolat. A dolgozat második felében ismertettem az empirikus kutatás eredményeit, amelynek során kvalitatív és kvantitatív kutatást is végeztem. Míg az előbbi során fókuszcsoportot, addig utóbbi során kérdőívet alkalmaztam, mint adatgyűjtési módszer. A kvalitatív kutatás során a vizsgált vállalat pár alkalmazottját arról kérdeztem, hogy mik az ismérvei a hatékony képzésnek. A kvantitatív kutatás keretei között pedig azt elemeztem, hogy a munkavállalók effektívnek tekintik-e a külső oktatásaikat. Továbbá vizsgáltam, hogy ha hatékonyak a BKK külső képzései, akkor milyen befolyással bír rá a résztvevők hozzáállása és szemlélete, valamint, hogy arányos-e az oktatásra fordított összeggel. A kérdőív eredményei alapján hatékonynak bizonyultak a vállalat külső képzései. A két korábban említett tényező és a hatékonyság viszonyát korrelációanalízissel elemeztem, amely alapján arra az eredményre jutottam, hogy a munkavállaló motiváltsága, hozzáállása és a képzési hatékonyság között közepesen erős kapcsolat lelhető fel. Ezzel szemben az oktatás költsége és az effektivitása között kifejezetten gyenge viszony volt tapasztalható. Ebből következően arányosságra pedig nagyon csekély az esély. A szakdolgozat zárásaként a konklúziók levonása mellett jövőbeni kutatási téma lehetőségre tértem ki.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BKK, hatékonyságmérés, Kirkpatrick modell, korrelációanalízis, munkahelyi képzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:03
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet