A Dunapack Kft. helye az ellátási láncban, logisztikai kapcsolatai a beszállítóival és a vevőivel

Gosuly Rodion Nikander (2022) A Dunapack Kft. helye az ellátási láncban, logisztikai kapcsolatai a beszállítóival és a vevőivel. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A Dunapack Kft. helye az ellátási láncban_CQIQ9D.pdf] PDF
A Dunapack Kft. helye az ellátási láncban_CQIQ9D.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 10..

Download (2MB)
[thumbnail of Nyilatkozat_titkosítási kérelem.pdf] PDF
Nyilatkozat_titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (116kB)
[thumbnail of BA_O_Gosuly Rodion.pdf] PDF
BA_O_Gosuly Rodion.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 10..

Download (368kB)
[thumbnail of Gosuly Rodion Nikander.pdf] PDF
Gosuly Rodion Nikander.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (510kB)
[thumbnail of BA_B_Papp_Attila.pdf] PDF
BA_B_Papp_Attila.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (402kB)

Absztrakt (kivonat)

Valóban hatékony-e a Dunapack ellátási része Dolgozatom során erre a kérdésre kerestem aválaszt. Mindezt a vállalatnál eltöltött szakmai gyakorlatom idején, ezt követően pedig már,mint a cég alkalmazottja, a saját tapasztalataim segítségével próbáltam megválaszolni. Ezen kívűl az egyetemi tanulmányaim során szerzett ismereteket és az ehhez a témához kapcsolódószakirodalmat hívtam segítségül. Munkám során az ide tartozó elméleteket, fogalmakat mutattam be, mint például a logisztika fogalmát, vagy éppen az ellátási lánc folyamatát. Minél sikeresebb és tudatosabb egy vállalat ellátásilánc menedzsmentje, annál sikeresebb lehet az üzleti életben. Ennek szellemében nem a saját maga sikeressége volt a cél, hanem hogyszoros, eredményes kapcsolatokat tudjon kialakítani beszállítóival és partnereivel. Az 1980-as évektől kezdve fokozatosan alakult át ez a vállalati stratégia és az addigi csakis a nyereségességet szem előtt tartó szemléletet felváltotta az a gondolkodásmód, amelyben a főszempont a vevői igények kielégítése volt. Így ahhoz, hogy magas minőségű termékekgyártásával érjék el a már említett fogyasztói elégedettséget, a folyamatos fejlődés mellett elengedhetetlenné vált a szoros együttműködés a beszállítók, vevők és a vállalat között. E szemlélet mentén alakul ki az ellátási lánc, vagy akár egy ellátási háló is. Hiszen közös cél eléréséért együttmüködnek, minél magasabb szintű igények kielégítése érdekében. Ha egy lánc szereplői hatékonyan tudnak együttműködni, akkor sokkal nagyobb sikereket, elismeréseket tudnak elérni, mint egy olyan cég, aki független. A piaci versenyben lemarad, és számos előnyt sem élvezhet, amint pedig a hatékony ellátási lánc tud adni. Ilyen lehet például a közös projektek, és az általuk szerzett elismerések, profitok, a bizalmon alapuló szerződéskötések, és a hosszútávú partnerség, a folyamatos kommunikáció a tagok között lehetővé teszi a gyors reagálást a piaci változásokra. Az ellátási láncnak ugyanakkor lehetnek hátrányai is, amelyek megléte a vállalat életét negatív irányba is fordíthatja, ronthatja megítélését, megbízhatóságát a gazdasági életben. Az egyik a bizalom hiánya. Minél nagyobb a bizalma partnerével szemben a cégnek, annál hatékonyabban tudja megvalósítani terveit, céljait. Ha egy kicsit is meginog a bizalom a szerződő felek valamelyikében, akkor az a közös munkát is veszélyeztetheti. A másik nagy része, a Dunapack Kft. bemutatása volt. Az 1990-ben alapított budapesti gyár az osztrák, családi tulajdonban levő Prizhorn vállalatcsoport, Dunapack Packaging divíziójánakmagyarországi tagja. Hullámpapírlemezből nagy választékban, méretben, kinézetben készítenek dobozokat éskínálnak csomagolóanyagokat, melyeknek csak a vevői igények és a jelenlegi technológiaszabhat határt. Számos ágazatnak (FMCG, Industrial szektor) gyártanak dobozokat. A teljesség igényenélkül papírtálcákat, egyedülálló konstrukciókat, kimetszett dobozokat, árukínáló csomagolásokat. A cég klaszterben gondolkodó vállalat, a csoporthoz tartozó másik három gyárralegyüttműködve tevékenykedik. Céljuk a hatékony ellátásilánc alkamazása, annak átláthatósága,hiszen a vevőknek is joguk van ellenőrizni, megtekinteni, hogy a kért termékük épp melyikfázisban található. Ennek viszont elengedhetetlen feltétele a már említett bizalom, és afolyamatos kommunikáció a felek között. Mind a vállalaton belül, a folyamatban részt vevőosztályok között, belső e-mailezésen, telefonos kapcsolaton keresztül, mind pedig abeszállítókkal, partnerekkel. Nagyon fontos, hogy az üzleti világban állandó mozgásban legyena kommunikációs csatorna minden eleme. Ugyanis a legtöbb probléma abból adódhat, hogy akért információ valamely fázisban elakad, nem jut el a feladótól a fogadóig. Ennek pedig akésőbbiekben bizalomvesztéshez, szerződések felbontásához is vezethetnek, amelyek egyolyan cégnél, ami számos beszállítóval, vevővel áll kapcsolatban, profit vesztést okozhat. Ezek a korrelációk a Pareto-elv szerinti elosztást mutatják, ahol a problémák 80%-át- itt például a nem megfelelő termékek szállítása, vagy a kért mennyiség le nem szállítása, a feladatok 20%-a generálja, amelyet a nem megfelelő kommunikációs eszközök okoznak. Ez nem egy előírás, csupán megfigyelés. Lehet hogy 65/35, vagy akár 70/30 az arány. De tény,hogy az a 20% felel az elért 80% eredményért. Ami lehet pozitív vagy negatív hatással aproduktivitásra, befolyással a hatékonyságra. Alkalmazása segít abban, hogy az elemzéstkövetően egy sorrendet állítsunk fel, mely tevékenységek, rendelések kerüljenek előtérbe,kezdjük a fontosabb rendelésekkel a megbízások teljesítését. Így a vége a vevői igények minélgyorsabb teljesítése lesz, ezáltal pedig a visszajelzés is pozitív lesz. Ezt próbálja alkalmazni a Dunapack Kft. is. A cég ellátási láncban elfoglalt helyzetét 2 szempont alapján is elkülöníthetjük. Az egyik egyolyan ellátási lánc, melynek közepén maga a cég áll. A másik pedig, amikor magának aterméknek az útját követhetjük nyomon egészen az alapanyagként beérkezőhullámpapírtekercsektől a végtermékig, a már említett különféle, magas minőségű dobozokig.Ezzel próbálja a vállalat az ellátási láncban betölött szerepét teljesíteni, azt megőrizni, és profitot termelni: az alkalmazottak számára biztosított megfelelő munkahelyi környezet nyújtásával, partnereinek a szerződéskötés alkalmával megígért magas minőségű termékekgyártásával, folyamatosan fejlődve, új lehetőségeket keresve, szem előtt tartva a környezetvédelmi szabályokat. A dolgozatom fő kérdése az volt, hogy hatékony e a vállalat ellátási lánca. Úgy gondolom, hogyaz eddigi tapasztalataim, megfigyeléseim szerint igen. A vállalat által gyártott minden egyes termékének aktuális állapotáról lehet információt kérni,legyen szó a kezdeti stádiumokról, az adott termék kinézetéről vagy a szállítási, raktározásiperiódusairól. A minél magasabb partneri igények kielégítése miatt a cég folyamatos visszacsatolásokat kér és küld is az esetleges problémákról, hogy a hatékonyság fennmaradása érdekében azokat a lehető legrövidebb úton orvosolni tudja. Az eltelt évek során a Dunapack Kft.-nek sikerült egy jól átlátható ellátási láncot létrehoznia,szorosan együtműködve a beszállítóival, vevőivel. Sikerét bizonyítva olyan nagy múltú,Európában is elismert cégekkel áll partneri kapcsolatban, mint például az IKEA, Henkel, Grundfos, Infineon,Nissin. Az, hogy a Dunapack Kft.-t tüntették ki bizalmukkal a legnagyobb visszacsatolása annak, hogya vállalat üzletpolitikája, szemlélete és ellátási lánca megfelelő.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábrák, ellátási lánc - ellátó hálózat, integrált vállalatirányítási rendszer, klaszter(ek), logisztika, logisztikai rendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 10:02
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet