Tóth Zsolt (2022) A CRM rendszerek döntéstámogató szerepe a vállalati stratégiában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Toth_Zsolt_KA1DDY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Toth_Zsolt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (248kB) |
|
PDF
TóthZsolt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (368kB) |
|
PDF
BA_B_Tóth_Zsolt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (610kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témaválasztását a Ceratizit Magyarország Kft-nél végzett munkám inspirálta. A vállalatnál jelenleg a kiemelt ügyfelekkel foglalkozom. Az ügyfélkezelés a napi munkám része, ezért is esett a választásom olyan témára, amely kifejezettem a CRM rendszerek döntéstámogató szerepével foglalkozik. A vállalatnál 2020 szeptemberétől dolgozom, amely időszak alatt kezdetben a kis és közepes, majd később a nagyvállalatokkal folytatott kapcsolattartásban és ügyfélkezelésben szerezhettem tapasztalatokat.Kutatásom módszere kvalitatív technika, melyet mélyinterjús megkérdezéssel végeztem el. A téma sajátosságából adódóan választottam ezt a technikát, amely a megértésre, megismerésre és a mélyebb feltárásra alapszik.Feltáró kutatásom során a CRM nyújtotta digitális adatok és a vállalat globális, valamint regionális stratégiáinak kapcsolatát vizsgáltam, beazonosítottam az ügyfelek elvárásait, az iparági trendeket és az ügyfélélményt okozó tényezőket. Vizsgálódásom során kitértem a lojalitás vizsgálatára, megjelenítettem a témát kutató szakemberek elméleteit és az általam vizsgált vállalat gyakorlatán keresztül bemutattam azok illeszkedő részeit.A dolgozat írása közben nagy hangsúlyt fektettem a szakmai tapasztalataim és az egyetemi tanulmányaim kapcsolatára. Több egyezőséget is beazonosítottam a stratégiákat illetően a vizsgált vállalat esetében. A vizsgált stratégiák funkcióit a vállalattól hozott konkrét példák nyomán bemutattam.Mélyinterjút készítettem a vállalat vezetőivel és az ügyfélkezeléssel közvetlenül foglalkozó munkatársakkal. Az interjú kérdéseit egyenként elemeztem, és különböző szempontokból megvizsgáltam.Kutatásom végeredményeképpen megállapíthatom, hogy a nagy ügyfélbázissal rendelkező cégek esetében a CRM rendszerek nélkülözhetetlenek, képzett szakemberekkel történő használatuk pedig versenyelőnyhöz juttathatja a vállalatot. A digitalizáció és az internet térhódításával megváltozott a fogyasztók vásárlási és ügyviteli magatartása, amely megalapozza a mai CRM rendszerek stratégiai fontosságát.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | acélipar, árstratégia, CRM, értékesítés, kiemelt ügyfélkör, stratégiai elemzés, SWOT-elemzés, ügyfélkapcsolati menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:59 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:59 |
Actions (login required)
Tétel nézet |