A CRM rendszerek döntéstámogató szerepe a vállalati stratégiában

Tóth Zsolt (2022) A CRM rendszerek döntéstámogató szerepe a vállalati stratégiában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Toth_Zsolt_KA1DDY.pdf] PDF
Toth_Zsolt_KA1DDY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Toth_Zsolt.pdf] PDF
BA_O_Toth_Zsolt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (248kB)
[thumbnail of TóthZsolt.pdf] PDF
TóthZsolt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (368kB)
[thumbnail of BA_B_Tóth_Zsolt.pdf] PDF
BA_B_Tóth_Zsolt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (610kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témaválasztását a Ceratizit Magyarország Kft-nél végzett munkám inspirálta. A vállalatnál jelenleg a kiemelt ügyfelekkel foglalkozom. Az ügyfélkezelés a napi munkám része, ezért is esett a választásom olyan témára, amely kifejezettem a CRM rendszerek döntéstámogató szerepével foglalkozik. A vállalatnál 2020 szeptemberétől dolgozom, amely időszak alatt kezdetben a kis és közepes, majd később a nagyvállalatokkal folytatott kapcsolattartásban és ügyfélkezelésben szerezhettem tapasztalatokat.Kutatásom módszere kvalitatív technika, melyet mélyinterjús megkérdezéssel végeztem el. A téma sajátosságából adódóan választottam ezt a technikát, amely a megértésre, megismerésre és a mélyebb feltárásra alapszik.Feltáró kutatásom során a CRM nyújtotta digitális adatok és a vállalat globális, valamint regionális stratégiáinak kapcsolatát vizsgáltam, beazonosítottam az ügyfelek elvárásait, az iparági trendeket és az ügyfélélményt okozó tényezőket. Vizsgálódásom során kitértem a lojalitás vizsgálatára, megjelenítettem a témát kutató szakemberek elméleteit és az általam vizsgált vállalat gyakorlatán keresztül bemutattam azok illeszkedő részeit.A dolgozat írása közben nagy hangsúlyt fektettem a szakmai tapasztalataim és az egyetemi tanulmányaim kapcsolatára. Több egyezőséget is beazonosítottam a stratégiákat illetően a vizsgált vállalat esetében. A vizsgált stratégiák funkcióit a vállalattól hozott konkrét példák nyomán bemutattam.Mélyinterjút készítettem a vállalat vezetőivel és az ügyfélkezeléssel közvetlenül foglalkozó munkatársakkal. Az interjú kérdéseit egyenként elemeztem, és különböző szempontokból megvizsgáltam.Kutatásom végeredményeképpen megállapíthatom, hogy a nagy ügyfélbázissal rendelkező cégek esetében a CRM rendszerek nélkülözhetetlenek, képzett szakemberekkel történő használatuk pedig versenyelőnyhöz juttathatja a vállalatot. A digitalizáció és az internet térhódításával megváltozott a fogyasztók vásárlási és ügyviteli magatartása, amely megalapozza a mai CRM rendszerek stratégiai fontosságát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: acélipar, árstratégia, CRM, értékesítés, kiemelt ügyfélkör, stratégiai elemzés, SWOT-elemzés, ügyfélkapcsolati menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:59
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet