Veres Viktor Benedek (2022) A kosárlabda cipők piacának fellendülése a 21. században. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Veres_Viktor_T1RL02.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Veres_Viktor.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (414kB) |
|
PDF
VeresViktorBenedek.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (368kB) |
|
PDF
BA_B_Veres_Viktor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (622kB) |
Absztrakt (kivonat)
A cipőpiac az elmúlt évek alatt eddig sosem látott népszerűségre tett szert a felhasználók körében. A megnövekedett kereslet alól nem képez kivételt a cipőpiacon található kosárlabda cipők szegmense sem. Amíg kezdetekben csak egy igen szűk szegmens, mondhatni szubkultúra volt a célpiaca ezen termékeknek, az mára teljes mértékben megváltozott. Napjainkra a kosárlabda cipők piaca az egyik legnagyobb és legjövedelmezőbb iparággá nőtte ki magát. Ezen termékekkel mára mindenhol találkozhatunk a profi sportolóktól kezdve az híres zenészeken és színészeken át egészen a mindennapi életben is. A megnövekedett népszerűség hatására nem csak a kereslet lett magasabb, hanem a termékek árai is. Mivel a készletek végesek, egyes esetekben pedig limitáltak is a ritkább cipők másodpiaci áraik akár a kiskereskedelmi ár duplájára, más esetekben pedig még ennél is magasabbra nőhetnek. De milyen tényezők következtében került ekkora figyelem ezen termékekre és miért növekedett meg a másodpiaci áruk ilyen drasztikusan A dolgozat bemutatja, hogy a kezdetleges designnal és technológiával rendelkező termékek, hogyan váltak korunk egyik legnépszerűbb és legkeresettebb termékeivé. Mivel a legkeresettebb cipőket a nagy piacvezető márkák valamelyike gyártja és forgalmazza ezért elengedhetetlen, hogy megvizsgáljuk az általuk végzett tevékenységeket is. Ezek közé a tevékenységek közé sorolható minden olyan cselekedet, amelyek a potenciális felhasználókat vásárlásra buzdítja. Meg kell vizsgálni, hogy az egyes cégek milyen marketing stratégiákat használnak annak érdekében, hogy képesek legyenek növelni az eladásokat. Ilyen vásárlásra ösztönző hatással bírnak a közös együttműködések/kollaborációk, amelyek manapság a legnagyobb eladásokat generálják. Bemutatom, hogy mára milyen tényezők játszottak szerepet abban. hogy a régen csak sportolásra szánt termékeket mára teljesen más céllal, befektetési szándékkal is vásárolják. Annak érdekében, hogy a lehető legpontosabban bemutassam a témát készítettem egy interjút Magyarország legnagyobb viszonteladó cégével, akiktől a lehető legpontosabb és legrelevánsabb adatokat kaptam. Emellett készítettem egy kérdőívet is, hogy megvizsgáljam a felhasználók vásárlási szokásait is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, 7P modell, árképzés, direkt marketing, e-marketing - elektronikus marketing, másodlagos piac |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:58 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |