Application of digital marketing tools in SMEs: A study of Hungarian Micro- and Small sized enterprises operating in the retail sale of electronic devices and software

Bendarzsevszkij Georg (2022) Application of digital marketing tools in SMEs: A study of Hungarian Micro- and Small sized enterprises operating in the retail sale of electronic devices and software. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bendarzsevszkij_Georg.pdf] PDF
Bendarzsevszkij_Georg.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (851kB)
[thumbnail of Thesis Summary.pdf] PDF
Thesis Summary.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (85kB)
[thumbnail of Bágyi Milán Thesis Evaluation.pdf] PDF
Bágyi Milán Thesis Evaluation.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Bendarzsevszkij Georg 2022.pdf] PDF
Bendarzsevszkij Georg 2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (106kB)

Absztrakt (kivonat)

The purpose of this research is to provide an overview on the application of digital marketing tools among Hungarian Micro- and Small sized enterprises operating in the retail sale of electronic devices and software. Furthermore, a Spearman's correlation was used to determine the relationship between revenue and digital marketing application. The emergence of the Internet and digital marketing have reformed marketing practices, with the Internet becoming the largest marketplace. Simultaneously, SMEs are lagging behind large enterprises in the implementation of digital marketing tools due to lack of resources, and marketing concepts being largely developed for large companies. The sample includes 50 randomly drawn, Budapest based businesses operating in the specified industry, with annual revenue above HUF 50 million. Companies have been evaluated based on whether they have a (1) website, (2) webshop, (3) social media marketing, and (4) search engine marketing. The analysis showed that 90% of the sample have websites, but only 48% have webshops. 28% of the businesses engage in active social media marketing, and 36% do pay-per-click advertising. The correlation showed a significant, positive, moderate relationship (Rs=0.504). The research concludes that based on the sample, SMEs in this sector are mostly digitally underdeveloped.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, internetes kereskedelem, kis- és középvállalkozás - KKV, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:57
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet