Fogyasztói magatartás vizsgálata a sörfogyasztás kapcsán Magyarországon

Szabó Lőrinc László (2022) Fogyasztói magatartás vizsgálata a sörfogyasztás kapcsán Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szabó_Lőrinc_László_ZV6KH0.pdf] PDF
Szabó_Lőrinc_László_ZV6KH0.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Szabó_Lőrinc_László.pdf] PDF
BA_O_Szabó_Lőrinc_László.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (242kB)
[thumbnail of BA_B_Szabó_Lőrinc_László.pdf] PDF
BA_B_Szabó_Lőrinc_László.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Szabó Lőrinc László.pdf] PDF
Szabó Lőrinc László.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (277kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom központi témája a különböző fogyasztói döntéseket befolyásoló interperszonális és perszonális motivációk vizsgálata az általános és a kézműves sörök fogyasztása kapcsán. A kutatásom célja, hogy a meghatározott fogyasztó magatartást irányító tényezőket elemzve választ kapjak a hipotéziseimre és megismerjem a magyarországi sörfogyasztásban megjelenős fogyasztói attitűdöket. A dolgozatom első felében a releváns szakirodalmakat és tudományos folyóiratokat vizsgálom. A dolgozatom kutatási részében pedig a kvantitatív kutatási eredményeimet, egy arra alkalmas szoftver segítségével vizsgálom. Faktoranalízisek, varianciaanalízisek, lineáris regresszió és modellábra alkalmazásával vizsgálom az előzetesen megfogalmazott hipotéziseimet. A kutatásom során a szignifikáns tényezőket kiemelve értelmezem az eredményeim, továbbá javaslatokat fogalmazok meg.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Benkő Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. habil. Kása Richárd
Belső
tudományos főmunkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bandwagon hatás, fogyasztói magatartás, söripar, sznob hatás, Veblen hatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:57
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet