Licska-Illés Alexandra Barbara (2022) A stratégiai gondolkodás (stratégiai tervezés) szerepe egy adott vállalkozás esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Licska-Illés_Alexandra Barbara_MSC_SZV_A stratégiai gondolkodás (stratégiai tervezés) szerepe egy adott vállalkozás esetében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Licska-Illés_Alexandra Barbara_MSC_SZV_A stratégiai gondolkodás (stratégiai tervezés) szerepe egy adott vállalkozás esetében_Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (122kB) |
|
PDF
LICSKA-ILLÉS ALEXANDRA BARBARA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (286kB) |
|
PDF
SZAKDOLGOZATI BÍRÁLATI LAP_Licska-Illés Alexandra Barbara.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (330kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom a stratégia és a stratégiai döntések megfelelő időben való alkalmazásával foglalkozik. A stratégiai döntések a mindennapi életünk része, ugyanakkor egy vállalkozás életében kulcsfontosságú jelentősége van.Alapvető cél egy vállalkozás életében a versenyelőny megszerzése, és erre koncentrál a stratégia. A stratégia segítségével a működés során fellépő problémákat is könnyebben meg lehet oldani., illetve lehet priorizálni. A stratégiai menedzsment 4 szakaszából álló folyamata segít leküzdeni a vállalati problémákat. A stratégia segítségével egy eszközt kapnak a kezükbe a döntéshozók.A stratégia kialakítása során olyan problémákat kell megoldani, mint a gazdasági növekedés, fluktuáció. Továbbá fontos hangsúlyt kap az innováció, ami a növekedés egyik motorja. A növekedés egyik lehetséges megoldása a felvásárlás. A felvásárlás pozitív eredmények mellett sok csapdát is rejt magában, ezért a lehető legnagyobb körültekintéssel, optimális megoldásokkal kell eljárni annak érdekében, hogy pozitív eredménye legyen.Az integráció során az egyik legnagyobb kihívásokat rejtő terület a vállalati kultúrák összeolvasztása. Egy kellően körültekintően kialakított stratégiával kell rendelkezni ahhoz, hogy egy felvárásárlás minden területe sikeres legyen.A növekedésen túl kiemelkedő probléma a fluktuáció. Annak érdekében, hogy ezt a problémát sikeresen le tudjuk küzdeni nagyon fontos a vezetői szerepek meghatározása és a vezetők képzése. Ezért sok esetben az egyik stratégia a cégvezetők képzése.A gazdasági növekedés és a fluktuációs problémák jelenléte miatt a vállalkozások egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a digitális megoldásokra. Napjainkban óriási térhódítása van a digitális megoldásoknak, amely a koronavírus járvány alatt csak még jobban fokozódott.A dolgozatomban egy könyvelési területen működő vállalkozást elemzek a stratégia döntések tükrében. Egyik kiemelt stratégiai terület a digitalizáció. A stratégia kialakítása során minden vállalkozás arra törekszik, hogy minél hatékonyabb erőforrásokkal minél nagyobb profitra tegyenek szert. Ugyanakkor elmondható az is, hogy kormányzati oldalról is elindult egy erős digitalizáció (cégkapu, online számla, stb).A könyvelés területén szintén nagy hangsúlyt kap a dokumentumok automatikus feldolgozása. Ehhez ma már sok szoftver közül választhatunk. A verseny egyre kiélezettebb a szolgáltatók között, így egyre jobb és jobb szolgáltatásokat lehet kapni (Viki, Billcity, Riport, Adriana Accounting, stb.)Az elemzett vállalkozás egy kb 100 főt foglalkoztató magyarországi könyvelőiroda, aki egy nemzetközi cégcsoport tagja is. Az ügyvezető egy folyamatosan növekvő céget álmodott meg, és az alapvető stratégiát is ez határozza meg. Az induláskor egy kis vállalkozás volt, aki csak a magyar piacon tevékenykedett, és úgy döntöttek, hogy a növekedés biztosítása érdekében nemzetközi piacra lépnek.A nemzetközi piacra lépéssel a stratégia is sokkal nagyobb hangsúlyt kapott, egy sokkal jobban szervezett, stratégia döntéseket előtérbe helyező vállalati környezetet kellett kialakítani. A stratégai döntéseket több szinten – group level, country level, team level – hozzák meg, ezzel biztosítva a még hatékonyabb döntéshozatalt.A fluktuáció a könyvelési szektorban is elég jelentős. Ez egy olyan tényező, amellyel folyamatosan foglalkozni kell, mert az elmúlt évek magas fluktuációját megsínylette a társaság működése. A munkavállalók túlterheltek lettek ezért valamilyen gyors megoldásra volt szükség. Szerencsére az állományt sikerült stabilizálni.A másik probléma, amivel folyamatosan meg kellett küzdeni az a piaci növekedés. A piaci részesedés növelésére több stratégiát is kidolgoztak. Ide tartozik az új ügyfelek szerzése, a meglévő ügyfelek részére történő szolgáltatás bővítése, illetve a felvásárlás. A marketing segítségével erősítik az új ügyfelek megszerzését. A belső folyamatok javításával koncentrálnak a szolgáltatások bővítésére. Valamint a piaci részesedés növelése érdekében egy felvásárlás is történt.A vizsgált társaságnál is egyre lassabb döntéshozatal figyelhető meg. Annak érdekében, hogy a döntések hatékonyak legyenek fontos tisztázni a döntési jogköröket, átláthatóságot kell teremteni.Konklúzióként elmondható, hogy a stratégiai döntések létfontosságúak a vállalkozások életében, amelyek komoly kihívásokat rejtenek magukban. Jó stratégiával és döntésekkel könnyebb elérni a kívánt célt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, könyvelés, növekedés, stratégiai döntés, stratégiai menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:56 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |