Kókai Krisztina (2022) A közszférában dolgozó munkavállalók motiválása és ösztönzése, a béren kívüli és egyéb juttatásokra fókuszálva. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kókai_Krisztina_o5c41e.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Kókai_Krisztina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (170kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_2022_Kókai_belső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (208kB) |
|
PDF
BA_B_Kókai_Krisztina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Mindig is kulcsfontosságú kérdés volt és lesz is az ösztönzés kérdése a munkahelyeken, így dolgozatomban a béren kívüli juttatások teljesítményre gyakorolt, ösztönző hatását vizsgálom meg. A középpontban a közszféra állományában dolgozók állnak, ugyanis esetükben elsősorban nem az anyagi jellegű juttatások jelentenek értéket munkahelyválasztás során. A vállalatok célja egy olyan ösztönzési rendszer kialakítása, amely bevonzza és megtartja a jó munkaerőt, hiszen csak így érhetőek el a cég által meghatározott elképzelések. A közszektor tekintetében ez még nehezebb feladat. A rendszer működéséhez elengedhetetlen a személyes igények folyamatos felmérése. Számos motivációval, munkaerőmegtartással, juttatásokkal kapcsolatos szakirodalmat érintek annak érdekében, hogy kiderítsem, melyek azok a juttatások, amelyek a legnépszerűbbek manapság. A béren kívüli juttatások és a cafetéria rendszere rugalmas ösztönzést tesz lehetővé a munkaadóknak. Az egyéni igények szerint összeválogatható juttatási csomag lehetőséget ad arra, hogy a dolgozó a saját igényeinek megfelelően válasszon a felkínált elemekből. Kedvező adókötelezettsége miatt sok helyen elérhető a SZÉP-kártya és az Erzsébet utalvány, de ezeken kívül számos más szolgáltatás is elérhető a munkavállalók számára, melyek megkönnyíthetik a mindennapokat. Dolgozatomban megfogalmazott hipotéziseim alátámasztása, avagy megcáfolása érdekében, összehasonlításra kerülnek a közszféra és a versenyszféra dolgozóinak elvárásai, illetve a béren kívüli juttatásban részesülők, illetve az ilyen juttatásokban nem részesülő munkavállalók igényei. Ezen kívül megvizsgálom a juttatásokkal szembeni elégedettség mértékét, illetve a nemek és munkakörök szerinti különbségeket és hasonlóságokat. A juttatásokra vonatkozó szabályok, illetve az egyedi igények is évről évre változnak, így ezek folyamatos ellenőrzésre és igazítása elengedhetetlen a megfelelő elégedettségi szint megtartásához.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | béren kívüli juttatás, cafetéria rendszer, juttatások, közszféra, motiváció, munkamotiváció, ösztönzési rendszer, természetbeni juttatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:55 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |