A közszférában dolgozó munkavállalók motiválása és ösztönzése, a béren kívüli és egyéb juttatásokra fókuszálva

Kókai Krisztina (2022) A közszférában dolgozó munkavállalók motiválása és ösztönzése, a béren kívüli és egyéb juttatásokra fókuszálva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kókai_Krisztina_o5c41e.pdf] PDF
Kókai_Krisztina_o5c41e.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Kókai_Krisztina.pdf] PDF
BA_O_Kókai_Krisztina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (170kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_2022_Kókai_belső.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_2022_Kókai_belső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (208kB)
[thumbnail of BA_B_Kókai_Krisztina.pdf] PDF
BA_B_Kókai_Krisztina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Mindig is kulcsfontosságú kérdés volt és lesz is az ösztönzés kérdése a munkahelyeken, így dolgozatomban a béren kívüli juttatások teljesítményre gyakorolt, ösztönző hatását vizsgálom meg. A középpontban a közszféra állományában dolgozók állnak, ugyanis esetükben elsősorban nem az anyagi jellegű juttatások jelentenek értéket munkahelyválasztás során. A vállalatok célja egy olyan ösztönzési rendszer kialakítása, amely bevonzza és megtartja a jó munkaerőt, hiszen csak így érhetőek el a cég által meghatározott elképzelések. A közszektor tekintetében ez még nehezebb feladat. A rendszer működéséhez elengedhetetlen a személyes igények folyamatos felmérése. Számos motivációval, munkaerőmegtartással, juttatásokkal kapcsolatos szakirodalmat érintek annak érdekében, hogy kiderítsem, melyek azok a juttatások, amelyek a legnépszerűbbek manapság. A béren kívüli juttatások és a cafetéria rendszere rugalmas ösztönzést tesz lehetővé a munkaadóknak. Az egyéni igények szerint összeválogatható juttatási csomag lehetőséget ad arra, hogy a dolgozó a saját igényeinek megfelelően válasszon a felkínált elemekből. Kedvező adókötelezettsége miatt sok helyen elérhető a SZÉP-kártya és az Erzsébet utalvány, de ezeken kívül számos más szolgáltatás is elérhető a munkavállalók számára, melyek megkönnyíthetik a mindennapokat. Dolgozatomban megfogalmazott hipotéziseim alátámasztása, avagy megcáfolása érdekében, összehasonlításra kerülnek a közszféra és a versenyszféra dolgozóinak elvárásai, illetve a béren kívüli juttatásban részesülők, illetve az ilyen juttatásokban nem részesülő munkavállalók igényei. Ezen kívül megvizsgálom a juttatásokkal szembeni elégedettség mértékét, illetve a nemek és munkakörök szerinti különbségeket és hasonlóságokat. A juttatásokra vonatkozó szabályok, illetve az egyedi igények is évről évre változnak, így ezek folyamatos ellenőrzésre és igazítása elengedhetetlen a megfelelő elégedettségi szint megtartásához.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: béren kívüli juttatás, cafetéria rendszer, juttatások, közszféra, motiváció, munkamotiváció, ösztönzési rendszer, természetbeni juttatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:55
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet