Corporate Social Responsibility in multinational companies: The presence and role of CSR in Deloitte practices

Petruska Beáta (2022) Corporate Social Responsibility in multinational companies: The presence and role of CSR in Deloitte practices. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Petruska_Beata_MWTV04.pdf] PDF
Petruska_Beata_MWTV04.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 08..

Download (965kB)
[thumbnail of Request for confidentiality Petruska Beata.pdf] PDF
Request for confidentiality Petruska Beata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (211kB)
[thumbnail of BA_O_Petruska_Beata.pdf] PDF
BA_O_Petruska_Beata.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 08..

Download (72kB)
[thumbnail of Thesis review Petruska Beata by Gulyas Adrienn. PDF.pdf] PDF
Thesis review Petruska Beata by Gulyas Adrienn. PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (761kB)
[thumbnail of Petruska Beáta.pdf] PDF
Petruska Beáta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (93kB)

Absztrakt (kivonat)

The purpose of this study was to evaluate, from Deloitte's perspective, how CSR is incorporated into a multinational company's strategy and what CSR initiatives best represent a multinational company's commitment to responsibility.  During the semi-structured interviews with eight Deloitte workers, the specifically crafted questions were asked in accordance with the qualitative research methodology. This research methodology was successful since it provided a broad overview of the company's CSR initiatives and their justification for their commitment to social responsibility. The survey came to the conclusion that a community that works together to make an impact is what the term \"CSR\" signifies to Deloitte employees. It was determined that the business concentrates on educational initiatives in order to support and connect with individuals who are in need. According to research findings, the company's strategy and operational procedures should include adding new CSR engagements. The new projects are being implemented successfully. The potential for improvement was a key component of the study. Out all the aspects stated, communication has proven to be one of the most important elements that significantly affect CSR. As a result, effective communication channels must be created in order to advance in creating a solid organizational structure. According to the analysis, Deloitte's CSR division is an effective and potent part of the organizational structure.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gulyás Adrienn
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Körtvési Dorina
Belső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső kommunikáció fejlesztése, belső vállalati folyamatok, CSR, multinacionális vállalatok, projekt(ek)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:55
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet