Szamosi Liza (2022) Generációk jellemzése. Eltérő generációk és a közöttük lévő hasonlóságok, különbségek, ebből fakadó nézeteltérések, ezek feloldása a vállalati térben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szamosi_Liza_I3COM1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Szamosi_Liza.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (325kB) |
|
PDF
BA_B_Szamosi_Liza.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Szamosi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (550kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a generációk jellemzéséről szól. A témaválasztás során szem előtt tartottam, hogy mennyire aktuális a téma valamit, hogy mennyire tudok saját véleményt alkotni. Dolgozatom első fejezetében a szakirodalmak alapján összefoglaltam és bemutattam, hogy mégis mit jelent maga a GENERÁCIÓ. Ehhez egészen Szókratészig és Mannheim Károlyig mentem vissza az időbe, hogy minél pontosabb képet kapjak. Fontosnak éreztem, hogy a dolgozatomat mindenképpen úgy kezdjem, hogy a felmerülő definíciókat, kételyeket magamban és az olvasómban is tisztázzam. A második fejezetben magukról a generációk jellemzéséről és a rájuk jellemző előítéletekről van összefoglaló. Ez a fejezet volt az, amit dolgozatom megírása előtt már tudtam, hogy szeretném hiszen ők azok, akik összefoglalják a témámat. A szakirodalmak és a kutatók által megszabott generációs csoportokat igyekeztem logikus gondolkodással felépíteni és bemutatni. Ennek célja érdekében szem előtt tartottam a jellemzés során, hogy ők mégis hogyan nőttek fel, milyen családi háttérrel rendelkeznek. Felmerülhet a kérdés, hogy a már sokat említett generációk kik is. Az alábbi generációs csoportok ismertek: 1. Veteránok / Csendes generáció 2. Baby Boomerek / Próféták 3. X generáció / Digitális bevándorlók 4. Y generáció / Millennium generáció 5. Z generáció / Digitális bennszülöttek 6. Alfa generáció A későbbiekben a hat generáció közül már csak 4 volt az, amivel igazán foglalkoztam, hiszen a veterán és az alfa generáció már és még nincsen jelen a munka világában. Ezen fejezetben a köztük lévő hasonlóságokat, különbségeket és együttműködésüket, valamint a motivációkat vizsgáltam meg. Az ötödik fejezetben SWOT analízis segítségével elemeztem ki a karrierista generációkat. Itt már csak az x, Y és Z volt az, ami középpontban volt. Ők azok akik erősen jelen vannak a munkában. Hatodik fejezetben a koronavírus hatásait generációkra és munkahelyükre tettem középpontba. Igaz már kifelé vagyunk a vírusból és már nagyon sokan beszélnek róla, de úgy gondolom igenis meg kell említeni hiszen nagyon sokat adott és vett el az emberektől, az emberek személyiségéhez, hozzáállásához a világhoz és embertársaikhoz. Ennél a fejezetnél fontosnak tartottam, hogy az influenszer szakmát bemutassam. Hiszen ez a vírusnak köszönhetően Magyarországon egyre inkább népszerűvé vált. Szakdolgozatom során 3 hipotézist állítottam, aminek segítségével kérdőíveket tudtam összerakni, amit közösségi oldalakon és az általam választott vállalat vezetőjének küldtem ki. Az eredmények nagyon jól alátámasztották az elképzeléseimet. A dolgozat lezárásaképpen igyekeztem minél egyedibbé varázsolni, ezért összegzés előtt egy kis tapasztalatot és saját véleményt is beleraktam, mint Z generációs tag
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 2008-as válság, hasonlóságok, influenszer, különbségek, multitasking, Pán Péter szindróma, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:54 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |