Nagy Karolina Sára (2022) A GYSEV Zrt. válságkommunikációjának vizsgálata a pandémia alatt. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Nagy_KarolinaSára_FUJAGU.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 07.. Download (1MB) |
|
PDF
titkosítás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (393kB) |
|
PDF
BA_O_Nagy_KarolinaSára.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 07.. Download (340kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat_2022_Nagy Karolina_belső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (251kB) |
|
PDF
Nagy_KarolinaSára.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (357kB) |
Absztrakt (kivonat)
Összefoglaló A covid 19 járvány nem csak a világ lakosságát érintette, hanem minden vállalat és szervezet életét is. 2020 márciusában Magyarországot is elérte a koronavírus járvány, melynek következtében nagymértékben megváltozott a magyar társadalom élete. A vírus okozta krízis helyzet nem csak az emberek életét nehezítette meg, hanem a hazai vállalatok működésében is komoly nehézségeket okozott. Előtérbe került az otthoni munkavégzés lehetősége, amely korábban hazánkban még nem volt jellemző. Minden cég máshogy reagált a kialakult helyzetre, másként próbáltak megoldást találni arra, hogy megóvják az alkalmazottak egészségét, és egyben eleget tudjak tenni a kormány által hozott rendelkezéseknek is. Számtalan helyen jött létre pandémiás segítő csoport, amelynek feladatai közé tartozott a szervezet és a munkavállalók segítése és tájékoztatása. Eleinte szokatlannak tűnő Home Office lehetőség, a mai napra teljesen természetes, sőt elvárt lett a munkavállalók részéről. Szakdolgozatomban arra szeretnék választ találni, hogy a pandémia minként változtatta meg egy szervezet életet, ezen belül is én a GYSEV Zrt.-t választottam vizsgálati helyszínnek. Úgy gondolom, hogy a vállalat életében a mai napig számottevően jelen van a járvány hatása, ennek következtében az intézkedések nagy része a mai napig fennáll a cégen belül. Véleményem szerint a vírus alatti különös időszakban jelentős figyelmet kell fordítani a vállalaton belüli kommunikációra és a motivációra is egyaránt, hiszen ezek hiányában nem lehet hatékony és eredményes munkát folytatni egy ilyen kritikusnak mondható időszak alatt. A jól működő szervezetek életében is bekövetkezhetnek olyan váratlan események, amelyek a szokásostól eltérő problémákat vetnek fel, ezzel pedig válsághelyzetet okozhatnak. Kutatásom fő célja a GYSEV Zrt. válságkommunikációjának a hatékonyság vizsgálata, külön kiemelve a pandémia alatti időszakot. Szerettem volna válaszokat kapni, arra, hogy miként és hogyan alakult a kommunikáció egy ilyen krízishelyzetben. A vírus előtt a szervezet életében javarészt csak a közlekedési balesetek számítottak krízisnek, ezeknek viszont a kommunikációja nem hatott ki az egész szervezet életére. Célként tűztem ki, hogy megismerjem a krízisek kezelésének körülményeit, hogy hogyan lehet egy ilyen nagymértékű válságot megfelelően kommunikálni egy ilyen nagy létszámú szervezet életében és hogy jelen esetben ez hogyan hatott a motivációra és a hatékonyságra. Ahhoz, hogy a kutatásomra még szélesebb körben rálássak a szervezeten belül lehetőségem volt hat darab személy interjú elkészítésére. Ennek következtében tudtam következtetéseket levonni. Mivel lehetőségem volt ugyanannyi vezetővel beszélgetnem, mint munkavállalóval így tudtam összehasonlítást végezni. Összességében elmondható, hogy a vírus az egész szervezet életére nagy hatással volt, nem volt olyan terület, ahol nem jelentkezett volna valamilyen hatása. Legnagyobb változás természetesen a személyszállításban volt érzékelhető, annak okán, hogy a legtöbb iskola, munkahely bezárt, gyakorlatilag senki nem vette igénybe a vasúti szolgáltatásokat. A vállalat életében is sok fejtörést okozott, hogy miként tudják a legmegfelelőbben kezelni a helyzetet. A munkavállalók kiesése abban az esetben okozott nehézséget, amikor egy helyre tört be a vírus és megbetegedtek a dolgozók. Az eredmények a munkavállalók részéről nem mutatnak teljes mértékben pozitív eredményt. Több mindennel is elégedetlenek voltak, így arra a következtetésre jutottam, hogy a továbbiakban megfelelő lenne fejleszteni a válságkommunikáción. A vezetőknek be kell látniuk, hogy nem elég csak megfelelően kommunikálni a veszély helyzetet, hanem ennek időben is kell történnie, ugyanis a legtöbb negatív véleményt az okozta, hogy nem érkezett megkellő gyorsasággal az információ. Ha javaslatot kellene tennem, az interjúk és az alapján, amit a szakmai gyakorlatom során tapasztaltam, mindenképp azt mondanám, hogy a vezetőknek sokkal többet kellene kommunikálni a beosztottakkal. Úgy gondolom ezzel előlehetne segíteni a kölcsönös bizalmat. Valószínűleg, ha legközelebb történne ehhez hasonló válság szituáció a cég már felkészültebben tudná kezelni, így kiküszöbölhetőek lennének az ehhez hasonló problémák. A vezetőkben már megfogalmazódott, hogy a kommunikációt javítani kellene, de még nem tették meg a megfelelő lépéseket ennek érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | GYSEV Zrt., koronavírus-járvány (COVID-19), motiváció, válságkezelés, válságkommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:54 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |