A GYSEV Zrt. válságkommunikációjának vizsgálata a pandémia alatt

Nagy Karolina Sára (2022) A GYSEV Zrt. válságkommunikációjának vizsgálata a pandémia alatt. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nagy_KarolinaSára_FUJAGU.pdf] PDF
Nagy_KarolinaSára_FUJAGU.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 07..

Download (1MB)
[thumbnail of titkosítás.pdf] PDF
titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (393kB)
[thumbnail of BA_O_Nagy_KarolinaSára.pdf] PDF
BA_O_Nagy_KarolinaSára.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 07..

Download (340kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_2022_Nagy Karolina_belső.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_2022_Nagy Karolina_belső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (251kB)
[thumbnail of Nagy_KarolinaSára.pdf] PDF
Nagy_KarolinaSára.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (357kB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglaló A covid 19 járvány nem csak a világ lakosságát érintette, hanem minden vállalat és szervezet életét is. 2020 márciusában Magyarországot is elérte a koronavírus járvány, melynek következtében nagymértékben megváltozott a magyar társadalom élete. A vírus okozta krízis helyzet nem csak az emberek életét nehezítette meg, hanem a hazai vállalatok működésében is komoly nehézségeket okozott. Előtérbe került az otthoni munkavégzés lehetősége, amely korábban hazánkban még nem volt jellemző. Minden cég máshogy reagált a kialakult helyzetre, másként próbáltak megoldást találni arra, hogy megóvják az alkalmazottak egészségét, és egyben eleget tudjak tenni a kormány által hozott rendelkezéseknek is. Számtalan helyen jött létre pandémiás segítő csoport, amelynek feladatai közé tartozott a szervezet és a munkavállalók segítése és tájékoztatása. Eleinte szokatlannak tűnő Home Office lehetőség, a mai napra teljesen természetes, sőt elvárt lett a munkavállalók részéről. Szakdolgozatomban arra szeretnék választ találni, hogy a pandémia minként változtatta meg egy szervezet életet, ezen belül is én a GYSEV Zrt.-t választottam vizsgálati helyszínnek. Úgy gondolom, hogy a vállalat életében a mai napig számottevően jelen van a járvány hatása, ennek következtében az intézkedések nagy része a mai napig fennáll a cégen belül. Véleményem szerint a vírus alatti különös időszakban jelentős figyelmet kell fordítani a vállalaton belüli kommunikációra és a motivációra is egyaránt, hiszen ezek hiányában nem lehet hatékony és eredményes munkát folytatni egy ilyen kritikusnak mondható időszak alatt. A jól működő szervezetek életében is bekövetkezhetnek olyan váratlan események, amelyek a szokásostól eltérő problémákat vetnek fel, ezzel pedig válsághelyzetet okozhatnak. Kutatásom fő célja a GYSEV Zrt. válságkommunikációjának a hatékonyság vizsgálata, külön kiemelve a pandémia alatti időszakot. Szerettem volna válaszokat kapni, arra, hogy miként és hogyan alakult a kommunikáció egy ilyen krízishelyzetben. A vírus előtt a szervezet életében javarészt csak a közlekedési balesetek számítottak krízisnek, ezeknek viszont a kommunikációja nem hatott ki az egész szervezet életére. Célként tűztem ki, hogy megismerjem a krízisek kezelésének körülményeit, hogy hogyan lehet egy ilyen nagymértékű válságot megfelelően kommunikálni egy ilyen nagy létszámú szervezet életében és hogy jelen esetben ez hogyan hatott a motivációra és a hatékonyságra. Ahhoz, hogy a kutatásomra még szélesebb körben rálássak a szervezeten belül lehetőségem volt hat darab személy interjú elkészítésére. Ennek következtében tudtam következtetéseket levonni. Mivel lehetőségem volt ugyanannyi vezetővel beszélgetnem, mint munkavállalóval így tudtam összehasonlítást végezni. Összességében elmondható, hogy a vírus az egész szervezet életére nagy hatással volt, nem volt olyan terület, ahol nem jelentkezett volna valamilyen hatása. Legnagyobb változás természetesen a személyszállításban volt érzékelhető, annak okán, hogy a legtöbb iskola, munkahely bezárt, gyakorlatilag senki nem vette igénybe a vasúti szolgáltatásokat. A vállalat életében is sok fejtörést okozott, hogy miként tudják a legmegfelelőbben kezelni a helyzetet. A munkavállalók kiesése abban az esetben okozott nehézséget, amikor egy helyre tört be a vírus és megbetegedtek a dolgozók. Az eredmények a munkavállalók részéről nem mutatnak teljes mértékben pozitív eredményt. Több mindennel is elégedetlenek voltak, így arra a következtetésre jutottam, hogy a továbbiakban megfelelő lenne fejleszteni a válságkommunikáción. A vezetőknek be kell látniuk, hogy nem elég csak megfelelően kommunikálni a veszély helyzetet, hanem ennek időben is kell történnie, ugyanis a legtöbb negatív véleményt az okozta, hogy nem érkezett megkellő gyorsasággal az információ. Ha javaslatot kellene tennem, az interjúk és az alapján, amit a szakmai gyakorlatom során tapasztaltam, mindenképp azt mondanám, hogy a vezetőknek sokkal többet kellene kommunikálni a beosztottakkal. Úgy gondolom ezzel előlehetne segíteni a kölcsönös bizalmat. Valószínűleg, ha legközelebb történne ehhez hasonló válság szituáció a cég már felkészültebben tudná kezelni, így kiküszöbölhetőek lennének az ehhez hasonló problémák. A vezetőkben már megfogalmazódott, hogy a kommunikációt javítani kellene, de még nem tették meg a megfelelő lépéseket ennek érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: GYSEV Zrt., koronavírus-járvány (COVID-19), motiváció, válságkezelés, válságkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:54
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet