Marketingkommunikációs kihívások a kis- és középvállalkozások körében napjainkban

Krisán György (2022) Marketingkommunikációs kihívások a kis- és középvállalkozások körében napjainkban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Krisán_György_ARVG3V.pdf] PDF
Krisán_György_ARVG3V.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Krisán_György.pdf] PDF
BA_O_Krisán_György.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (343kB)
[thumbnail of BA_B_Krisán_György.pdf] PDF
BA_B_Krisán_György.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (294kB)
[thumbnail of Krisán.pdf] PDF
Krisán.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (456kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a kis-és középvállalatok marketingkommunikációs lehetőségeit és kihívásait mutattam be. Szem előtt tartottam, hogy a marketingkommunikációs irányok és csatornák hangsúlyai az elmúlt években jelentősen megváltoztak, a járvány hozadékaként. Sokkal több lehetősége van a KKV-knak a rendelkezésükre álló eszközökkel megmutatni magukat. Kiindulópontként megvizsgáltam a KKV-k helyzetét Magyarországon és igyekeztem feltárni az iparágankénti különbségeket. Megemlítem a legfontosabb marketingkommunikációs eszközöket – hiszen ez az iparág folyamatosan változik. Fontosnak tartottam készíteni egy marketingkommunikációs modellekről szóló fejezetet is, hogy szemléltessem, milyen alapokra épült fel a marketingkommunikáció jelenlegi tudásanyaga. Ebben megemlítem a SWOT analízist, mint fontos eszközét egy marketingstratégia kialakításának, legyen szó egy multinacionális vállalatról, vagy KKV-ról. Az elmúlt években fejlődött ki a marketingkommunikáció új iránya az influenszermarketing, amire ma már nem lehet komolytalanul tekinteni, valós konverziókat és hatékonyságot érhet el egy jól felépített és jól pozícionált influenszerkampány. Az influenszer piac mérete az elmúlt négy-öt éveben szinte megtízszereződött, ez is mutatja, hogy rengeteg lehetőség van ebben az irányban és a különböző social csatornákban. A közösségi oldalak közül a legnagyobb, ugrásszerű növekedés a Tik-Tok-ról mondható el, ami a gyerekek és a fiatalok social platformjából ma már elkerülhetetlen szereplővé nőtte ki magát. Itt jutottam el a kis- és középvállalkozások marketing lehetőségeihez. Az internet és a social media platformok rengeteg lehetőséget nyitnak meg a kisebb cégek előtt is, de emellett sok nehézséggel is szembe kell nézniük. A legfontosabb hiány talán a tudatos marketingstratégia megalkotásában és a tartalmak hatékony célzásában mutatkozik meg. Csak akkor lehet sikeres egy KKV-s marketingstratégia, ha a hirdető vállalat alaposan feltérképezi a: Platformokat, Eszközöket, Célcsoportot, Versenytársakat. Ennek fényében készítettem el kutatásomat, amelyet számomra egyértelműnek tűnő hipotézisekre alapoztam. A kérdőívet social media felületeken keresztül juttattam el a résztvevőkhöz. Arra voltam kíváncsi, hogy kire milyen hatással vannak a közösségi oldalak és azok hirdetései, valamint rákérdeztem a kitöltők internethasználati szokásaira is. A válaszok segítségével megpróbáltam egy átfogó képet alkotni, mely segíthet a kis- és középvállalkozások marketingstratégiájának kialakításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bakró-Nagy Hedvig Orsolya
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Reicher Regina Zsuzsánna
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business marketing, e-marketing - elektronikus marketing, marketing, marketingeszközök, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:54
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet