A jelöltélmény vizsgálata egy telekommunikációs vállalat dolgozóin keresztül

Szvitek Csilla (2022) A jelöltélmény vizsgálata egy telekommunikációs vállalat dolgozóin keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szvitek_Csilla_NAVZK9.pdf] PDF
Szvitek_Csilla_NAVZK9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Szvitek_Csilla.pdf] PDF
BA_O_Szvitek_Csilla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (427kB)
[thumbnail of Szvitek Csilla.pdf] PDF
Szvitek Csilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)
[thumbnail of Szvitek Csilla-szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol.pdf] PDF
Szvitek Csilla-szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (279kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a jelöltélmény egyre meghatározóbb tényezővé válik a munkaerőpiacon. Azok a vállaltok, akik nem ismerik fel a jelöltek kiválasztási folyamat során szerzett tapasztalatainak fontosságát, hátrányból indulnak a munkavállalókért folyó harcban. Dolgozatomban az egyik piacvezető telekommunikációs vállalat dolgozóinak jelöltélményét vizsgáltam. Kvalitatív kutatásom során nyolc interjúalanyt kérdeztem meg a cég kiválasztási folyamatával kapcsolatban szerzett élményeikről. Megkérdezettjeimet két csoportra bontottam, az interjúalanyok fele eltérő kiválasztási folyamaton esett át, mint a másik négy jelölt. A kutatásom során a két módszer, a videointerjús előszűrés, valamint a telefonos előszűrés sikeressége került elemzésre. A kérdéseimre adott válaszok részletes betekintést biztosítottak az egyes kiválasztási eljárásokba, azok módjára és megismerhettem azokat a tényezőket, amik befolyásolták interjúalanyaim véleményét és a munkáltatói márka megítélését. Ahhoz azonban, hogy a dolgozatomban szereplő kutatás sikeres legyen, először a toborzás – kiválasztás elméleti és gyakorlati hátterét elemeztem mélyebben és írtam róla a szakdolgozatomban. A jelöltélmény kulcsfontosságú szerepét a munkáltatói márkaépítésben a kortárs szakirodalmak segítségével mutattam be. Az elméleti összefoglaló és a kutatás eredményének köszönhetően, sikerült megállapítanom mik azok a tényezők, amelyek a jó jelöltélmény kialakításáért felelősek, és mik azok, amelyeket érdemes lehet kerülni a vállalatoknak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kós Kozima
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szászvári Karina Ágnes
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: jelöltélmény, kiválasztás, kvalitatív módszerek, Munkáltatói márka, toborzás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:54
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet