Innovatív üzleti megoldások Magyarországon a kkv szektorban- ügyfélélmény vizsgálatának szempontjából

Bagó Diána (2022) Innovatív üzleti megoldások Magyarországon a kkv szektorban- ügyfélélmény vizsgálatának szempontjából. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BAGÓ_DIÁNA_M12XEM.pdf] PDF
BAGÓ_DIÁNA_M12XEM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_BAGÓ_DIÁNA.pdf] PDF
BA_O_BAGÓ_DIÁNA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (160kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére_Bagó_Diána.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2021-szeptembertol_külső konzulens részére_Bagó_Diána.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)
[thumbnail of BagóD_szakdolgozat-biralat_njp.pdf] PDF
BagóD_szakdolgozat-biralat_njp.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (550kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája az innovatív üzleti megoldások vizsgálata a kkv szektorban, azon belül az ügyfélélmény vizsgálata, hiszen ezen innováció nagyban hozzájárulhat egy kkv sikeres működéséhez. Mindenképpen fontosnak tartottam ennek a témának a vizsgálatát, mivel ezáltal teljesebb képet kaphatunk arról, hogy milyen mértékben tudja befolyásolni a kkv-k megítélését, sikerességet, illetve jövedelmezőségét, ha megfelelő hangsúlyt fektetnek ügyfélélményre, mint olyanra. Dolgozatomban többek között arra kerestem a választ, hogy a kkv-k milyen innovatív üzleti módszereket alkalmaznak, hogy javítsák az ügyfélélményt. Sikeresebb-e egy olyan kkv, aki nagyobb hangsúlyt fektet ügyfelek igényeinek megismerésére Hűségesebb-e az ügyfél egy adott szolgáltatáshoz a pozitív ügyfélélmény miatt Az ügyfelek hajlandóak-e inkább többet fizetni a jobb ügyfélélmény érekében A szakirodalmi részben bemutattam a Kis–és középvállalkozásokat, a rájuk vonatkozó szabályozásokat hazánkban, valamint szerepüket. Kitértem az innovációra a hozzátartozó alapfogalmakra, modellekre, valamint magára az ügyfélélményre. Annak érdekében, hogy releváns választ kaphassak a kérdésekre fontosnak tartottam, hogy kétféle kutatási módszerrel jussak az eredményekhez. Egyrészről kvantitatív, vagyis mennyiségi módszerrel kérdőíves felmérést végeztem, mert ennek segítségével olyan mérhető adatokhoz juthattam, melyek segítették a hipotéziseim igazolását, vagy megcáfolását. A kérdőívet 18 év feletti korosztály számára készítettem, egészen 66 év feletti korosztállyal bezárólag, egyaránt nők és férfiak részére. Különböző végzettséggel, beosztással, valamint lakóhellyel rendelkező egyének töltötték ki az általam kiküldött kérdőíveket. Összesen 102 válasz érkezett, ezen válaszok elemzését végeztem el a szakdolgozatomban. Másrészt kvalitatív kutatási módszert használva interjúkat végeztem, hogy megérthessen az ügyfelek gondolkodásmódját, igényeit, elvárásait, melynek segítségével felismerhetővé vált, hogy az ügyfélélmény hogyan válik fontossá a kis- és középvállalkozások életében. Négy interjút készítettem különböző szolgáltatók körében. A kérdőíves kutatásomból választ kaptam arra, hogy igenis fontos az emberek számára nemtől, életkortól, anyagi helyzettől és lakóterületi elhelyezkedéstől függetlenül, hogy személyre szabott és egyedi ajánlatokat kapjanak, megbízható és gyors ügyfélszolgálattal álljanak kapcsolatban, valamint az, hogy a vállalat ismerje a vásárló preferenciáit, igényeit. Valamint az is bebizonyosodott, hogy az ügyfelek nagy része valóban hűségesebb egy olyan szolgáltatáshoz/termékhez, amellyel kapcsolatban pozitív ügyfélélményben van része, és a bevált szolgáltatásról/termékről is hajlandóságot mutatnak, hogy váltsanak egy jobb ügyfélélmény érdekében. A cégek körében végzett kutatásomból kiderült, hogy a vállalatok egyre fontosabbnak tartják, hogy a vevőik számára jó ügyfélélményt nyújtsanak, valamint törekvéseket tesznek arra, hogy ezen a téren is fejlődjenek. A kutatási eredmények elemzése után következtetéseket tettem, valamint meghatároztam 7 javaslatot a KKV szektor számára a teljes dolgozat tanulmányaira, modelljeire és a kutatásom eredményeit felhasználva, melyek a következő pontok voltak: 1. Ügyfelek igényeinek megismerése 2. Szervezeten belüli kommunikáció az ügyfélélmény segítésére 3. Kano modell alkalmazása 4. Ügyfelek problémáinak meghatározása 5. Stratégiaalkotás 6. Egyensúly az eredményesség és minőség tekintetében 7. Egyértelmű célok konkretizálása

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: innováció, kis- és középvállalkozás - KKV, menedzsment, szolgáltatás, ügyfélélmény
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet