Marketing strategies in the food trade – An overview of psychological factors in the Hungarian SME sector

Kazinczy Anna (2022) Marketing strategies in the food trade – An overview of psychological factors in the Hungarian SME sector. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kazinczy_Anna_JAKMH2.pdf] PDF
Kazinczy_Anna_JAKMH2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Kazinczy_Anna.pdf] PDF
BA_O_Kazinczy_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (184kB)
[thumbnail of Kazinczy Anna.pdf] PDF
Kazinczy Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (103kB)
[thumbnail of BA_B_Kazinczy_Anna.pdf] PDF
BA_B_Kazinczy_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (991kB)

Absztrakt (kivonat)

We might argue that SMEs play an important role in the economy, both domestically and internationally. Marketing is one of the driving elements in today's highly competitive world, and it is a complex process. In my research, I'm looking at the marketing strategies employed by small and medium-sized enterprises (SMEs) in Hungary's food trade sector, as well as their psychological background. Taking into account the diversity of the SME sector, I can conclude that if enterprises can place greater attention on sales promotion, which is one of the 4P model's elements, the 4P marketing model can be one of the most effective marketing strategies in the SME sector among food trading companies. Furthermore, I discovered that businesses desire and intentionally utilize psychological phenomena to assist and improve the efficiency of their marketing efforts. Finally, I discovered that constrained resources and rising prices in many industries, as well as the influence of inflation, might be restricting factors for enterprises in their advertising procedures.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Economic situation, Food trade, marketing, Marketing Psychology, marketing strategy, sme sector
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet