A Lightning Shoes Kft. marketingkommunikációs tevékenységének értékelő elemzése

Nyári Kornél László (2022) A Lightning Shoes Kft. marketingkommunikációs tevékenységének értékelő elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nyári_Kornél_László_PH4Q2Q.pdf] PDF
Nyári_Kornél_László_PH4Q2Q.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (7MB)
[thumbnail of BA_O_Nyári_Kornél_László.pdf] PDF
BA_O_Nyári_Kornél_László.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (274kB)
[thumbnail of Nyári Kornél László.pdf] PDF
Nyári Kornél László.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (162kB)
[thumbnail of BA_B_Nyári_Kornél_László.pdf] PDF
BA_B_Nyári_Kornél_László.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom fő témája egy konkrét vállalkozás marketingkommunikációs tevékenyégének elemzése volt, amely elemzés középpontjába a saját vállalkozásomat, a Lightning Shoes Kft.-t állítottam, amely limitált kiadású, gyűjtői értékkel rendelkező sportcipőket értékesít. A dolgozat célja a vállalkozás marketingkommunikációjának fejlesztésére irányuló változtatási javaslatok megfogalmazása volt. Célom eléréséhez először a marketingkommunikáció területéhez kapcsolódó szakirodalmat tekintettem át, majd kutatás segítségével adatokat gyűjtöttem. Kutatásom kereteit egy esettanulmány adta, amely során szekunder és primer adatgyűjtést is végeztem. Az esettanulmány első részében a szekunder információkat feldolgozva a Lightning Shoes Kft. és versenytársainak marketingkommunikációs tevékenységét mutattam be, majd benchmark kutatás során összehasonlítottam őket. Ezután kvantitatív primer kutatásomat egy online kérdőív segítségével végeztem, a megkérdezés célcsoportja pedig a vállalkozás célközönségébe tartozó potenciális vásárlók voltak. Kérdőívem fókuszában többek között a célcsoportba tartozók marketingkommunikációval kapcsolatos preferenciáinak felmérése, valamint közösségi média használati szokásaik felmérése volt. Az eredmények rávilágítottak arra, hogy a vásárlási döntés meghozásának szempontjából a saját felületek közül a weboldal és az Instagram oldal számít a legfontosabb marketingkommunikációs csatornának, valamint a fizetett hirdetés is fontos, mint marketingkommunikációs eszköz. Kutatásom végére több marketingkommunikációhoz kapcsolódó hiányosságot és fejlesztendő területet is sikerült azonosítanom a Lightning Shoes Kft.-nél. Többek között ilyen volt a Facebook hirdetések elhanyagolása, és a YouTube használatának mellőzése. Ezen hiányosságok kiküszöbölésére a kutatási eredmények felhasználásával többféle változtatási javaslatot dolgoztam ki, mint például a Facebook hirdetésekre való nagyobb hangsúly helyezése, valamint a YouTube használata saját és fizetett marketingkommunikációs csatornaként. A megfogalmazott javaslatok beépíthetők a Lightning Shoes Kft. marketingkommunikációs tevékenységébe, a dolgozat pedig ezáltal elérte célját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, marketingkommunikáció, marketingtevékenység, reklámeszközök, reklámhordozók
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:53
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet