Nyári Kornél László (2022) A Lightning Shoes Kft. marketingkommunikációs tevékenységének értékelő elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Nyári_Kornél_László_PH4Q2Q.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (7MB) |
|
PDF
BA_O_Nyári_Kornél_László.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (274kB) |
|
PDF
Nyári Kornél László.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (162kB) |
|
PDF
BA_B_Nyári_Kornél_László.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom fő témája egy konkrét vállalkozás marketingkommunikációs tevékenyégének elemzése volt, amely elemzés középpontjába a saját vállalkozásomat, a Lightning Shoes Kft.-t állítottam, amely limitált kiadású, gyűjtői értékkel rendelkező sportcipőket értékesít. A dolgozat célja a vállalkozás marketingkommunikációjának fejlesztésére irányuló változtatási javaslatok megfogalmazása volt. Célom eléréséhez először a marketingkommunikáció területéhez kapcsolódó szakirodalmat tekintettem át, majd kutatás segítségével adatokat gyűjtöttem. Kutatásom kereteit egy esettanulmány adta, amely során szekunder és primer adatgyűjtést is végeztem. Az esettanulmány első részében a szekunder információkat feldolgozva a Lightning Shoes Kft. és versenytársainak marketingkommunikációs tevékenységét mutattam be, majd benchmark kutatás során összehasonlítottam őket. Ezután kvantitatív primer kutatásomat egy online kérdőív segítségével végeztem, a megkérdezés célcsoportja pedig a vállalkozás célközönségébe tartozó potenciális vásárlók voltak. Kérdőívem fókuszában többek között a célcsoportba tartozók marketingkommunikációval kapcsolatos preferenciáinak felmérése, valamint közösségi média használati szokásaik felmérése volt. Az eredmények rávilágítottak arra, hogy a vásárlási döntés meghozásának szempontjából a saját felületek közül a weboldal és az Instagram oldal számít a legfontosabb marketingkommunikációs csatornának, valamint a fizetett hirdetés is fontos, mint marketingkommunikációs eszköz. Kutatásom végére több marketingkommunikációhoz kapcsolódó hiányosságot és fejlesztendő területet is sikerült azonosítanom a Lightning Shoes Kft.-nél. Többek között ilyen volt a Facebook hirdetések elhanyagolása, és a YouTube használatának mellőzése. Ezen hiányosságok kiküszöbölésére a kutatási eredmények felhasználásával többféle változtatási javaslatot dolgoztam ki, mint például a Facebook hirdetésekre való nagyobb hangsúly helyezése, valamint a YouTube használata saját és fizetett marketingkommunikációs csatornaként. A megfogalmazott javaslatok beépíthetők a Lightning Shoes Kft. marketingkommunikációs tevékenységébe, a dolgozat pedig ezáltal elérte célját.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | közösségi média, marketingkommunikáció, marketingtevékenység, reklámeszközök, reklámhordozók |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:53 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |