Hajdú Eszter Lili (2022) Az IOT termékek értékesítésének kihívásai a magyar piacon. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Hajdú_Eszter_BVGSJ7.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Hajdú_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (231kB) |
|
PDF
BA_B_Hajdú_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (645kB) |
|
PDF
HajdúEL_szakdolgozat-biralat_njp.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (652kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásomban megvizsgálásra került, a digitalizáció és elterjedése, karöltve a mesterséges intelligencia és az Ipar 4.0 megjelenésével és azzal, hogy milyen változásokat hozott ez az életünkbe, mely dolgokon segítettek, hogy egyszerűbbek legyenek és felmerült az is, hogy miben okozott nehézségeket. A digitalizáció lényegében már elengedhetetlen része a mindennapjainknak, különösen a nagyvállalati körökben és stílusban. 10 évekkel korábban soha nem gondoltunk volna a robotporszívókra vagy önvezető autókra, most meg szinte természetesen vesszük ezeket, mint a boltba járást, vagy azt, hogy van internet. Az önkormányzatok szerepe és fejlődése összevetve a telekommunikációs szektorral, illetve ennek digitális fejlettségével. Ezen felül bemutatásra kerül, hogy milyen különbözőségek és hasonlóságok fedezhetők fel az önkormányzatok és a telco szektor között dolgozói szemléletben, melyekre mélyinterjúk folyamán került sor. A kutatás nagy hangsúlyt fektet arra, hogy milyen értékesítési stratégiákat használnak és mekkora sikerességgel tudnak értékesíteni bizonyos termékeket. Főként az IoT termékek értékesítését és a termék és szolgáltatás megjelenését a világban és napjainkban a szerepeit. Hiszen hatalmas segítségként szolgál az IoT a mindennapi életben ahhoz, hogy hatékonyabban tudjunk munkát végezni úgy, hogy mellette hosszú távon költségeket tudjunk csökkenteni. Fontos szempont az, hogy a digitalizáció milyen hatást gyakorol a cégek életére és ezt miként vitték tovább, továbbá azt, hogy bizonyos szektorok mikorra jutnak el oda, hogy az IoT egy mellőzhetetlen fontossággal bíró szolgáltatás legyen, ne pedig egy kényelmi funkcióként szereplő luxuscikk. A fejlődéssel eljutottunk oda, hogy az okosporszívók, okoskávéfőzők után megjelentek az okosházak és már az okosvárosok is, ez által hihetetlen fejlődésbe indult a világ. Az okosvárosok megjelenése egyre gyakoribb Európában és bemutatja számunkra azt, hogy az önkormányzat milyen fejlődéseket tud bevezetni és milyen céllal, természetesen ennek fő mozgatórugója, hogy a benne élő lakosok ne elvándorolni, hanem maradni vagy bevándorolni szeressenek abba a városba, fő célja, hogy a lakosok ne menjenek külföldre, hanem maradjanak ott és növekedjen a lakosságuk. Az okosházak megjelenése kényelmi funkcióként is szerepel, illetve törekszik az optimalizálásra, arra, hogy energiát spóroljon nekünk. Ugyan az okosház kialakítása jelenleg nagyon költséges beruházásnak bizonyul, ami hosszú távú megtérülést hoz, de a későbbiekben elképzelhető, hogy ez egy teljesen elérhető dolog lesz, ami nélkül elképzelni sem tudjuk a mindennapi életünket. Ezzel egyidejűleg teljesen ki leszünk szolgáltatva a környezetünk elektronikai cikkeinek. Bármikor elromlik vagy elmegy az internet és nincs bakck up szolgáltatás, akkor szinte 100%-hogy leáll minden és használhatatlanná válnak az eszközök. Az értékesítési kihívásokról elmondható, hogy vannak olyan termékek, amiket napjainkban egyszerűbb értékesíteni, mert már benne vannak a köztudatban és természetes ezen eszközök és szolgáltatások megléte. Ide sorolható a mobiltelefon, mobilnet, internet és a vezetékes telefon. Ezek közül kivételként szolgál a IoT megoldások, okostanterem, flottakövetés, hőkapu és ezekhez hasonló megoldások, mert még nincsenek benne annyira a köztudatban, hogy egyértelmű legyen a felhasználók számára, hogyha van ilyen terméke, akkor mire tudja használni és miért éri meg neki. Addig, amíg a piac számára nem egyértelmű a termék és nem tudja, hogy mikre tudja használni és milyen előnye származik belőle, addig nem lesznek sikeresek az értékesítők 100%-ban ennek a terméknek az értékesítésben a kormányzati szegmensben. Ellenben, amint edukálni kezdi a vállalat az ügyfélkörét a szolgáltatásról, és ismert lesz a termék neve, meg fog oldódni ez a problémának vélt kihívás.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizálás - digitalizáció, értékesítés, IoT, ipar 4.0, mesterséges intelligencia, nagyvállalat, önkormányzatok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:51 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |