Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban

Debrenszki Eszter (2022) Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Debrenszki_Eszter_Szakdolgozat_PSZK_2022.pdf] PDF
Debrenszki_Eszter_Szakdolgozat_PSZK_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Debrenszki Eszter_szakdolgozati_témavázlat_összefoglalás_2022.pdf] PDF
Debrenszki Eszter_szakdolgozati_témavázlat_összefoglalás_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (296kB)
[thumbnail of Debrenszki Eszter szakdolgozat-biralat-es-javaslat_külső konzulens.docx.pdf] PDF
Debrenszki Eszter szakdolgozat-biralat-es-javaslat_külső konzulens.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (151kB)
[thumbnail of Debrenszki Eszter.pdf] PDF
Debrenszki Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

A negatív testkép az elmúlt évszázadban komoly társadalmi problémává nőtte ki magát, amely szinte a népesség egészére kihatással van. Egyre gyakrabban találkozhatunk olyan legfőképp nőket megcélzó reklámokkal és kampányokkal, amelyek a testről alkotott kép elfogadását erősítik, mindez köszönhető a vállalatoknak, akik különböző módon szövik bele marketingstratégiájukba a testkép pozitivitást és az inkluzivitást, amelynek segítségével nem csak a fogyasztók, de saját maguk is profitálnak. A dolgozatom során azt vizsgáltam meg, hogy az emberek közösségi média használata milyen befolyással van a testképükről alkotott véleményükre, hogy van-e kapcsolat az emberek testképe és a más személyekkel való összehasonlítás között. Kutatásomban megfigyeltem, hogy a Magyarországon élők legfőképpen a nők hallottak és találkoztak-e már a testkép pozitivitás fogalmával és annak különböző kampányokban való megjelenésével. A téma átfogó vizsgálata érdekében vegyes kutatást végeztem. Kvalitatív kutatásom során online tartalomelemzést és interjút készítettem, hogy megtudjam az emberek, hogyan viszonyulnak a véleményvezérek testkép pozitív bejegyzéseihez, valamint Magyarországon mit gondolnak, hogyan állnak az emberek a testkép pozitivitáshoz és az inkluzivításhoz. A kvantitatív kutatásomban három hipotézist vizsgáltam és kérdőív segítségével gyűjtöttem adatokat: H1: A kinézethez és testalkathoz kapcsolódó tartalmak fogyasztása a közösségi médiában hatással van az embereknek a saját maguk és a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel való összehasonlítására. H2: A testmagasság és az embereknek a saját maguk összehasonlítása a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel tényezők között szignifikáns kapcsolat van. H3: A testtömeg és az embereknek a saját maguk összehasonlítása a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel tényezők között szignifikáns kapcsolat van. Az elemzés során bebizonyosodott, hogy azok az emberek, akik sok a kinézettel kapcsolatos közösségi média tartalmat fogyasztanak és akik minél alacsonyabbak, hajlamosabbak magukat a divat- és szépségiparban tevékenykedő emberekkel összehasonlítani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Gáspár Bence
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. habil. Kása Richárd
Belső
tudományos főmunkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: body positivity, emotional advertising, fogyasztói észlelés, fogyasztói magatartás, inclusive marketing, márka megítélés, social media marketing, testkép pozitivitás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:51
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet