Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban

Debrenszki Eszter (2022) Body positivity/ testkép pozitivitás a marketinggyakorlatban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Debrenszki_Eszter_Szakdolgozat_PSZK_2022.pdf] PDF
Debrenszki_Eszter_Szakdolgozat_PSZK_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Debrenszki Eszter_szakdolgozati_témavázlat_összefoglalás_2022.pdf] PDF
Debrenszki Eszter_szakdolgozati_témavázlat_összefoglalás_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (296kB)
[thumbnail of Debrenszki Eszter szakdolgozat-biralat-es-javaslat_külső konzulens.docx.pdf] PDF
Debrenszki Eszter szakdolgozat-biralat-es-javaslat_külső konzulens.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (151kB)
[thumbnail of Debrenszki Eszter.pdf] PDF
Debrenszki Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (307kB)

Absztrakt (kivonat)

A negatív testkép az elmúlt évszázadban komoly társadalmi problémává nőtte ki magát, amely szinte a népesség egészére kihatással van. Egyre gyakrabban találkozhatunk olyan legfőképp nőket megcélzó reklámokkal és kampányokkal, amelyek a testről alkotott kép elfogadását erősítik, mindez köszönhető a vállalatoknak, akik különböző módon szövik bele marketingstratégiájukba a testkép pozitivitást és az inkluzivitást, amelynek segítségével nem csak a fogyasztók, de saját maguk is profitálnak. A dolgozatom során azt vizsgáltam meg, hogy az emberek közösségi média használata milyen befolyással van a testképükről alkotott véleményükre, hogy van-e kapcsolat az emberek testképe és a más személyekkel való összehasonlítás között. Kutatásomban megfigyeltem, hogy a Magyarországon élők legfőképpen a nők hallottak és találkoztak-e már a testkép pozitivitás fogalmával és annak különböző kampányokban való megjelenésével. A téma átfogó vizsgálata érdekében vegyes kutatást végeztem. Kvalitatív kutatásom során online tartalomelemzést és interjút készítettem, hogy megtudjam az emberek, hogyan viszonyulnak a véleményvezérek testkép pozitív bejegyzéseihez, valamint Magyarországon mit gondolnak, hogyan állnak az emberek a testkép pozitivitáshoz és az inkluzivításhoz. A kvantitatív kutatásomban három hipotézist vizsgáltam és kérdőív segítségével gyűjtöttem adatokat: H1: A kinézethez és testalkathoz kapcsolódó tartalmak fogyasztása a közösségi médiában hatással van az embereknek a saját maguk és a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel való összehasonlítására. H2: A testmagasság és az embereknek a saját maguk összehasonlítása a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel tényezők között szignifikáns kapcsolat van. H3: A testtömeg és az embereknek a saját maguk összehasonlítása a divat-, valamint szépségiparban tevékenykedő emberekkel tényezők között szignifikáns kapcsolat van. Az elemzés során bebizonyosodott, hogy azok az emberek, akik sok a kinézettel kapcsolatos közösségi média tartalmat fogyasztanak és akik minél alacsonyabbak, hajlamosabbak magukat a divat- és szépségiparban tevékenykedő emberekkel összehasonlítani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: body positivity, emotional advertising, fogyasztói észlelés, fogyasztói magatartás, inclusive marketing, márka megítélés, social media marketing, testkép pozitivitás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:51
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet