Toborzás közösségi oldalról - verseny a fiatalok jelentkezéséért

Simon Bence (2022) Toborzás közösségi oldalról - verseny a fiatalok jelentkezéséért. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Simon_Bence_AGZN8X.pdf] PDF
Simon_Bence_AGZN8X.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 28..

Download (1MB)
[thumbnail of Simon Bence_Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Simon Bence_Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (54kB)
[thumbnail of BA_O_Simon_Bence.pdf] PDF
BA_O_Simon_Bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 28..

Download (239kB)
[thumbnail of Simon Bence_bírálat_EE_FLK.pdf] PDF
Simon Bence_bírálat_EE_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (162kB)
[thumbnail of BA_B_Simon_Bence.pdf] PDF
BA_B_Simon_Bence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)

Absztrakt (kivonat)

Mind a munkaerőközvetítőknek, mind a munkáltatóknak innovatív megoldásokat kell alkalmazniuk a munkaerő toborzásban, különösképpen a fiatal munkavállalók, vagyis a Z generáció tagjainak felkutatásában. Ennek az az oka, hogy alkalmazkodniuk kell a médiafogyasztási és tájékozódási szokásaikhoz – nem biztos, hogy elég, ha egy pozíciót kizárólag az adott cég vagy munkaerőközvető weboldalán hirdetnek. Magyarországon jelenleg több, mint 20 iskolaszövetkezet tevékenykedik, így folyamatos a verseny a diákokért, illetve a kattintásaikért. Ebben a folyamatban létrejövő atipikus foglalkoztatási formát számos cég használja, elég sokszereplős a piacon. Megfigyelhető az a tendencia, hogy nem elég egy szabad pozíció kapcsán egy álláshirdetés közzététele, hanem aktívan jelen kell lennünk a közösségi oldalakon, ugyanis a social media jelentősége napról-napra nagyobb mind az álláskeresésben, mind a jelöltek megtalálásban egyaránt. Az általuk használt közösségi média felületek a következők: Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok. Kutatásom a közösségi médiában történő toborzás leghatékonyabb hirdetési stratégiájának meghatározására irányul. Vajon egy iskolaszövetkezet képes alkalmazkodni a jelenlegi online trendekhez annak érdekében, hogy versenyképességét megőrizze A mélyinterjúk során arra kerestem a választ, hogy milyen szempontokat és igényeket vesznek figyelembe online toborzás során, illetve, hogy rendelkeznek-e már kidolgozott stratégiával arra vonatkozóan, hogy a jövőben a lehető leghatékonyabban érjék el a Z generáció tagjait. Míg a mélyinterjún a közösségi oldalról történő toborzás sajátosságai és fontossága derülne ki, addig a diákoknak szánt kérdőívekből azt tudhatjuk meg, hogy mely közösségi oldalakat preferálják, miért fontos, hogy vizuális elemekkel legyen tarkítva egy álláshirdetés, jelenleg milyen munkát töltenek be és az erre vonatkozó hirdetést hol találták. Meggyőződésem, hogy az interjúk során kapott válaszok validálják azokat az eredményeket, amelyek megjelenhetnek egy diák által kitöltött kérdőív során. Dolgozatom végén e két nézőpont kerül összehasonlításra és a konklúziót is ebből lehet igazán, könnyen és érthetően levonni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fajt Balázs
Belső
egyetemi tanársegéd; Pénzügyi és Gazdálkodási Szaknyelvek Tanszék; PSZK
Pataki Balázs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: diákmunka, emberi erőforrás - munkaerő, iskolaszövetkezet, közösségi oldalak, munkaerőpiac, offline toborzás, online toborzás, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:51
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet