Dr. Molnár Benedek (2022) HelloKUKA munkaerő-beléptetést segítő webalkalmazás implementációja ASP.NET keretrendszerben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Molnar_Benedek_OVP1MT.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 21.. Download (1MB) |
|
PDF
MB_titkositas_signed.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (420kB) |
|
Archive (ZIP)
HelloKUKA.zip Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 21.. Download (199MB) |
|
PDF
BA_O_Molnar_Benedek.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. November 21.. Download (250kB) |
|
PDF
BA_B_Molnar_Benedek.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (532kB) |
|
PDF
Dr Molnár Benedek szakdolgozat-biralat-es-javaslat 2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (359kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a KUKA Hungária Kft. fejlesztőcsapatának tagjaként egy webalapú szoftver fejlesztését taglalom, amely a HR-részleg részére készül. A projekt a HelloKUKA elnevezést kapta, mivel a munkavállalók beléptetési folyamatát támogatja. Az alkalmazásnak gyakorlatilag sok részleggel kapcsolatban kell lennie (pl., beszerzés, IT, menedzsment stb.). Személyes tapasztalat, hogy a multinacionális cégek ügyviteli folyamatai lassúak, hiszen rengeteg céges szabályzatnak kell megfelelni, és még több kolléga kezén kell átjutnia egy ügynek, mire annak kézzel fogható eredménye lesz. Véleményem szerint egy nagyvállalatnak nem kell szükségszerűen „agyaglábú óriásnak” lennie, mert egy jól kigondolt webalapú megoldás éppen ezeknek a bürokratikus útvesztőknek az automatizálásával ad hozzá a legtöbb értéket a munka világához, és ennek következtében a gazdasági jóléthez. A szoftver alapvető funkciója, hogy a HR elvégezhesse benne a belépő adatainak rögzítését, és amint ez megtörtént, küldje ki az összes részleg számára a releváns információkat. Ezután előkészíthetik a munkakezdéshez szükséges eszközöket és jogosultságokat a különböző részlegeken. A kivitelezést a Microsoft .NET 6 keretrendszerében valósítottuk meg. Az igényfelméréshez Event Storming technikát, a tervezéshez pedig a Domain Driven Design (DDD) paradigmát választottuk, mivel ez kellően robosztus architektúrát biztosít a szoftver számára, ám mégsem távolodik el az üzleti oldaltól. Ennek a tervezési paradigmának köszönhetően arra is lehetőséget adódik, hogy a jövőben jelentős változtatásokat is könnyen integráljunk a meglévő rendszerbe. A paradigma szerint magas absztrakciós szinteken definiáljuk az üzleti igényeket, amit a kódbázisban használt konvencióknak is tükrözniük kell, így a fejlesztőcsapat és az üzleti oldal egy közös nyelvet beszél. Az adatbázis egy MSSQL relációs adatbázis, amelynek a programkóddal való kapcsolatát az Entity Framework Core Code-First megközelítésével valósítottuk meg. Az adatbázis adatainak lekérdezésére Dapper micro-ORM-et (Object-Relation Mappert) használunk. Az architektúra a Modular Monolith tervezési mintázatot követi, amelyben nagy szerepet kap többek közt a Repository, az Adapter, a Unit of Work és a Command-Query Responsibility Segregation mintázat. A felhasználói felületet DevExtreme komponensekből építettük fel, és az API Controller végpontjait AJAX-hívásokkal értük el. A biztonságos és praktikus bejelentkezés Azure SSO-val oldottuk meg. A kezdőoldalon a múltbéli belépők adatai jelennek meg egy táblázatban, amelyen a lenyitható sorokban találjuk az archivált belépő összes adatát, de már nem szerkeszthetők mezőkben. A jelenleg aktív belépések a HR-felületen jelennek meg, amelyet a jobb felső sarokban található menüsorból érhetünk el. A belépés adatainak megadásakor frontend oldalon validáljuk a mezőket Javascript függvényekket. A validálandó mezők és az üzleti igény szerinti érvényességi feltételeik a következők: • Belépő neve: Kötelezően kitöltendő mező. • Belépés dátuma: csak jövőbeli dátum lehet. • Kártyaszám: a belépőkártya kizárólag 6 számjegyből állhat. • Hexakód: kódnak kizárólag 8 hexadecimális karakter adható meg, és ez kezdődhet 0-val. • Próbaidő vége: alapértelmezetten a belépés dátumát követő harmadik hónap vége, így értelemszerűen csak jövőbeli dátum lehet. Igény szerint módosítható. • Lejárat dátuma: ha szerződés határozott idejű, csak akkor tölthető ki ez a dátumválasztó, és szintén csak jövőbeli dátum lehet. Ha minden mező ki van töltve, akkor válik aktívvá az űrlapon a Véglegesítés gomb, amellyel a HR felhasználó elküldheti az illetékes vezetőnek a belépő adatait. Amennyiben vezetői jogosultsággal lépünk be a felületre, a jobb felső sarokban lévő menüsorban a Vezető menüpont is láthatóvá válik, amellyel a vezetői felületre navigálhatunk. Legfelül egy legördülőmenüből választható ki a bejelentkezett vezetőhöz tartozó belépők közül az, amely jogosultságait be szeretne állítani a felhasználó. A vezető itt beállíthatja a mappajogosultságokat, ill. azt, hogy milyen IT-eszközökre, szoftverekre, és irodabútorokra lesz szüksége a belépő dolgozónak. Amikor minden szükséges igénycsoportot kitöltött a vezető, a felület jobb felső sarkában lévő Igények kiküldése gomb segítségével küldhető ki az összes igény, egyszerre a különböző osztályokra, a HR üzleti igénye szerint.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ASP.NET, beléptetési rendszer, Domain-Driven Design, HR, KUKA Hungária Kft. |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:51 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |