A digitalizáció hatása a fogyasztói magatartásra az elektronikai eszközök vásárlásának tekintetében és a pandémia tükrében

Xu Bei Li (2022) A digitalizáció hatása a fogyasztói magatartásra az elektronikai eszközök vásárlásának tekintetében és a pandémia tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Végleges szakdolgozat...- Xu Bei Li.pdf] PDF
Végleges szakdolgozat...- Xu Bei Li.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of szakdolgozati osszefoglalas_2022.pdf] PDF
szakdolgozati osszefoglalas_2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (349kB)
[thumbnail of Bírálat 2..pdf] PDF
Bírálat 2..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (802kB)
[thumbnail of Xu Bei Li 2022.pdf] PDF
Xu Bei Li 2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (269kB)

Absztrakt (kivonat)

Mindennapi életünkben egyre több területen támaszkodunk okoseszközeinkre és az internet által kínált végtelen tudásra és lehetőségre. Ezzel a fejlődéssel egy időben az online tartalom kezdett formát ölteni, és a mai fogyasztói bázis egyik elsődleges információforrásává vált. Az online tartalmak megjelenésével új fogyasztási trendek és marketingstratégiák jelentek meg. A 21. században a digitalizáció robbanásszerűen fejlődött és az online vásárlás is nagyon elterjesztett, megfogom mutatni hogy a COVID-19 alatt hogyan változott a világ (európa és Kína különbsége) mennyire lett jelentős a digitalizáció és hogyan működött Szakdolgozatom témája a digitalizáció hatása az online vásárlási szokásokra, trendekre. Ezt a témát kívánom elemezni, ezen belül szeretnék foglalkozni a legújabb fogyasztói és piaci trendekkel, illetve az online marketingszolgáltatások jelentőségével, és társadalmi hatásaival. A fókuszt az elektronikai eszközökre helyezem.A digitális forradalom korában társadalmunk egy folyamatos fejlődésen megy keresztül, amely kihatással van a piac szinte minden szegmensére. Egyre inkább előtérbe kerülnek a digitális technológia megjelenésével létrejött eszközök, amelyekkel egyszerűbben intézhetjük mindennapi teendőinket. A digitalizáció a marketing világában is jelentős változásokat eredményezett. Feltevésem szerint az online marketing egyre inkább előtérbe kerül egy vállalkozás marketingtevékenysége során, hiszen ma már az a cég, amelyik nincs jelen az online térben sokkal nehezebben képes a célközönséggel való információközlésre. E mellett egy kérdőíves kutatást is végeztem, amely keretein belül egy kvantitatív kérdőíves megkérdezéssel gyűjtöttem releváns információkat, és interjú a Huawei munkatársaktól és az iskolai társunktól is.A koronavírus járvány terjedése az egészségügyi kihívás mellett jelentős társadalmi és gazdasági hatással is bírt. A gazdasági hatásokon belül, a vásárlás és fogyasztás területén bekövetkező változásokat számos tanulmány vizsgálta az utóbbi időben. Hasonló jelenséggel az utóbbi évtizedben tulajdonképpen sem a világ, sem hazánk kiskereskedelme nem nézett szembe. Ennek okán nehéz volt előre jelezni, hogy a vásárlói magatartás miként fog átalakulni. A szakirodalom és saját kutatásom mentén az aktuális helyzetet, illetve a technológiának köszönhetően bekövetkezett változásokat szeretném bemutatni ezen a területen belül.Dolgozatomban szekunder és primer kutatást is végzek. Szekunder kutatás alapjaként a témával kapcsolatos szakirodalmakat tanulmányozom át. Könyvekben, tudományos publikációkban, folyóiratokban megjelent cikkeket és az interneten fellelhető források adatait használom fel a kutatásom során. Primer kutatásként kvantitatív kutatási módszert alkalmazva egy online kérdőíves kutatást végeztem. A kérdőív elsődlegesen a fogyasztói viselkedéssel összefüggő kérdéseket tartalmazott. A felmérésem során a fogyasztók véleményét, szükségleteit, ismereteit, fogyasztói magatartását térképeztem fel a témával kapcsolatban, hogy friss és releváns információkat kapjak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ou Xu
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Pecze Krisztina
Belső
egyetemi adjunktus; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, digitalizálás - digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, szolgáltatásmarketing, vásárlói elégedettség, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:49
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet