Xu Bei Li (2022) A digitalizáció hatása a fogyasztói magatartásra az elektronikai eszközök vásárlásának tekintetében és a pandémia tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Végleges szakdolgozat...- Xu Bei Li.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
szakdolgozati osszefoglalas_2022.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (349kB) |
|
PDF
Bírálat 2..pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (802kB) |
|
PDF
Xu Bei Li 2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (269kB) |
Absztrakt (kivonat)
Mindennapi életünkben egyre több területen támaszkodunk okoseszközeinkre és az internet által kínált végtelen tudásra és lehetőségre. Ezzel a fejlődéssel egy időben az online tartalom kezdett formát ölteni, és a mai fogyasztói bázis egyik elsődleges információforrásává vált. Az online tartalmak megjelenésével új fogyasztási trendek és marketingstratégiák jelentek meg. A 21. században a digitalizáció robbanásszerűen fejlődött és az online vásárlás is nagyon elterjesztett, megfogom mutatni hogy a COVID-19 alatt hogyan változott a világ (európa és Kína különbsége) mennyire lett jelentős a digitalizáció és hogyan működött Szakdolgozatom témája a digitalizáció hatása az online vásárlási szokásokra, trendekre. Ezt a témát kívánom elemezni, ezen belül szeretnék foglalkozni a legújabb fogyasztói és piaci trendekkel, illetve az online marketingszolgáltatások jelentőségével, és társadalmi hatásaival. A fókuszt az elektronikai eszközökre helyezem.A digitális forradalom korában társadalmunk egy folyamatos fejlődésen megy keresztül, amely kihatással van a piac szinte minden szegmensére. Egyre inkább előtérbe kerülnek a digitális technológia megjelenésével létrejött eszközök, amelyekkel egyszerűbben intézhetjük mindennapi teendőinket. A digitalizáció a marketing világában is jelentős változásokat eredményezett. Feltevésem szerint az online marketing egyre inkább előtérbe kerül egy vállalkozás marketingtevékenysége során, hiszen ma már az a cég, amelyik nincs jelen az online térben sokkal nehezebben képes a célközönséggel való információközlésre. E mellett egy kérdőíves kutatást is végeztem, amely keretein belül egy kvantitatív kérdőíves megkérdezéssel gyűjtöttem releváns információkat, és interjú a Huawei munkatársaktól és az iskolai társunktól is.A koronavírus járvány terjedése az egészségügyi kihívás mellett jelentős társadalmi és gazdasági hatással is bírt. A gazdasági hatásokon belül, a vásárlás és fogyasztás területén bekövetkező változásokat számos tanulmány vizsgálta az utóbbi időben. Hasonló jelenséggel az utóbbi évtizedben tulajdonképpen sem a világ, sem hazánk kiskereskedelme nem nézett szembe. Ennek okán nehéz volt előre jelezni, hogy a vásárlói magatartás miként fog átalakulni. A szakirodalom és saját kutatásom mentén az aktuális helyzetet, illetve a technológiának köszönhetően bekövetkezett változásokat szeretném bemutatni ezen a területen belül.Dolgozatomban szekunder és primer kutatást is végzek. Szekunder kutatás alapjaként a témával kapcsolatos szakirodalmakat tanulmányozom át. Könyvekben, tudományos publikációkban, folyóiratokban megjelent cikkeket és az interneten fellelhető források adatait használom fel a kutatásom során. Primer kutatásként kvantitatív kutatási módszert alkalmazva egy online kérdőíves kutatást végeztem. A kérdőív elsődlegesen a fogyasztói viselkedéssel összefüggő kérdéseket tartalmazott. A felmérésem során a fogyasztók véleményét, szükségleteit, ismereteit, fogyasztói magatartását térképeztem fel a témával kapcsolatban, hogy friss és releváns információkat kapjak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, digitalizálás - digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, szolgáltatásmarketing, vásárlói elégedettség, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:49 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |