A digitalizáció hatása a Z generáció elektronikai eszközvásárlási szokásaira

Qu Éva (2022) A digitalizáció hatása a Z generáció elektronikai eszközvásárlási szokásaira. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Qu Éva Szakdolgozat1.pdf] PDF
Qu Éva Szakdolgozat1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Qu Éva szakdolgozati osszefoglalas.pdf] PDF
Qu Éva szakdolgozati osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (332kB)
[thumbnail of hallgato alairasa.pdf] PDF
hallgato alairasa.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (321kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat2.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat2.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (594kB)
[thumbnail of Qu Éva 2022.pdf] PDF
Qu Éva 2022.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)

Absztrakt (kivonat)

A 21. században jelentős fejlődést figyelhető meg a világ technológia infrastruktúrájában. Az internet használata egyre nélkülözhetetlenné válik mindennapos életünkben. A digitalizáció fontossága akár háztartásokban is megtapasztalható mivel webshopon keresztül szinte bármilyen terméket elérhetünk. Az elmúlt két évben a koronavírus alatt az internethasználata robbanásszerűen emelkedett. Sokan a hagyományos munkakörnyezetből kénytelenül áttért a homeoffice-ra. Ezzel egyidőben egyre színesebbé, tartalmasabbá váltak a weboldalak.Szakdolgozati témaválasztásom aktualitása a koronavírusos időszak maradványai és a jelenlegi gazdasági viszonyok hozadékának köszönhetően megkérdőjelezhetetlen, hiszen mindezek felerősítették a múltban megkezdett digitalizációs trendeket. A kijárási korlátozások, az üzletbezárások, illetve azok nyitva tartásának korlátozása az online világ felé kényszerítette a vásárlót, eladót és a szolgáltatószektort egyaránt. A digitális platformok, az online vásárlás, az otthon végzett online szabadidős tevékenységek mára mindennapjaink szerves részévé váltak. A megváltozott életmód globálisan mindenre kihatással van. Felgyorsult világunkban a gyors és transzparens működés a „mindent azonnal” filozófia következményeként mára már alapelvárás. Az online értékesítési csatorna és az árbevételéből származó piaci részesedésnövekedés, az online és offline terek egyre nagyobb mértékű keveredése és annak a vásárlói folyamat egészét befolyásoló hatása a kiskereskedelmi szektorban már korábban elkezdődtek, azonban mindezek ugrásszerű fejlődése a digitalizációnak köszönhető és megfelelő technikai háttér továbbfejlesztése nélkül nem jöhetett volna létre. Ezért esett választásom az elektronikai cikkek, azon belül is a digitális szórakoztatóelektronikai eszközvásárlási szokások vizsgálatára. A vizsgált célpiac pedig a digitális bennszülöttek, azaz a Z generáció tagjai, akik beleszülettek ebbe a világba és gyermekkoruk óta otthonosan mozognak, szinte ebben a közegben léteznek jellemzően multiplatform típusú eszközhasználattal.Dolgozatom struktúráját tekintve három fő részre tagolódik. Ahhoz, hogy egy átfogó képet kapjunk, a szakirodalmi áttekintés során az első részben bemutatom a digitalizáció hatását az elektronikus kereskedelemre és annak a vállalati marketingstratégiára való allokációját. Szó lesz továbbá az online hazai e-kereskedelmi trendeken túl az az általam választott elektronikai cikkek piaci viszonyairól is. Elengedhetetlen az elméleti háttér fogyasztói magatartásra vonatkozó vizsgálati megközelítés megismerése is, az e-kereskedelem online marketingkommunikációs lehetőségeit, végül röviden ismertetem a generációs marketing lényegét és a Z generáció főbb jellemzőit. Ezt a második fejezetben taglalom. A harmadik fejezet a saját kutatásom lefolytatásának hátterét és annak eredményeit tartalmazza. Az anyag és módszer alfejezetben ismertetem a kutatás módját és struktúráját, amely átfogó vizsgálati felépítésre nem igen láttam példát a szakirodalmak megismerése során. Bízom benne nemcsak saját kutatási részem ezen újszerűsége, hanem szakdolgozatom egészének gondolatvezetése egyedi és érdekes olvasmányként szolgál majd az olvasónak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, digitalizálás - digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus vásárlás - online vásárlás, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:49
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet