Lunguly Elke (2022) Felelős fogyasztó és felelős vállalat a XXI. században. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Lunguly_Elke_JSNNCQ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Lunguly_Elke.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (305kB) |
|
PDF
BA_B_Lunguly_Elke (4).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (15MB) |
|
PDF
Lunguly_E_gyzs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (111kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom fő témája a felelős fogyasztás, illetve a vállalati társadalmi felelősségvállalás megvalósulása. Kutatásom egyik fő célja, hogy felmérjem 2022-ben háború és válság idején a fogyasztói szokásokat. A másik oldalról pedig azt szeretném vizsgálni, hogy a vállalatok hogyan integrálják az Agenda30-as fenntartható fejlődési célokat, hogyan kommunikálnak a vállalati társadalmi felelősségvállalásról, ugyanis az átlag fogyasztók cselekedetei mellett, rendkívül fontos a vállalati tevékenység.A téma alapján két részre bontom a kutatásomat, az első felében a fogyasztói szokásokat vizsgálom, amit egy kérdőívvel végeztem el. Olyan kérdésekre vártam válaszokat, mint például, az egyes termékcsoportok mennyire jellemzőek bevásárlásaik során, vagy hogy az egyének milyen egyéb tevékenységekkel járulnak hozzá ahhoz, hogy a jövő nemzedéke számára egy tudatosabb, élhetőbb jövőt biztosítsunk.A vizsgált minta 101 fős, amely elég tágas korosztályt ölel fel, ugyanis az, hogy mennyire figyelünk vásárlásunk során környezeti, társadalmi tényezőkre független a korunktól. A kérdőívet átlag fogyasztók, felelős fogyasztók, illetve olyan egyének is kitöltötték, akiknek kevésbé szívügyük a fenntarthatóság.A vállalati oldalt strukturált kérdéssorral mértem fel, annak érdekében, hogy az interjúalanyaim által adott válaszokat összesítve tudjam bemutatni. Négy vállalattal tudtam interjút készíteni, amelyek között szerepelt multinacionális olajipari termelő vállalat, egészségügyi szolgáltató, amely a KKV szektorban működik, illetve kettő korlátolt felelősségű vállalat, amelyek kereskedelmi tevékenységet folytatnak.A kutatás eredményeképp elmondható, hogy a megkérdezett fogyasztók többsége tájékozott a felelős fogyasztás és termelés kapcsán. A válság hatására sokkal tudatosabban vásárolnak, hiszen a válaszadók több, mint fele válaszolta azt, hogy érzi a válság negatív hatásait. Elvárásaik vannak a termékeket illetően, preferenciákat fogalmaznak meg. Továbbá fontos számukra, hogy a vállalatok is felelősen cselekedjenek, amennyiben nem ezt tapasztalják egy részük változtat szokásain. Elmondható, hogy a környezeti, gazdasági változások az életmódjuk reformálására készteti őket, de nem csak a fogyasztókat, ugyanis a vállalatok is kénytelenek változtatni elveiken.A megkérdezett vállalatok közül egy kivételével mindegyik komoly cselekedeteket tesz a fenntartható fejlődés érdekében. Megállapítható, hogy vannak törekvéseik, az Agenda30-as célok, valamint a CSR szerepel stratégiájukban, hosszútávú céljaikban, de a mindennapi tevékenységüket is jelentősen meghatározza. Mind a fogyasztói, mind a vállalati tevékenységek jó alapot biztosítanak egy tudatosabb fenntarthatóbb jövő megteremtése érdekében, azonban az igazi változáshoz mindezt sokkal nagyobb volumenben kell véghez vinni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, Agenda30, CSR, felelős fogyasztó, fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:49 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |