Az elektronikus kereskedelem fejlődésének trendjei

Koncz Gábor (2022) Az elektronikus kereskedelem fejlődésének trendjei. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Koncz_Gábor_SVBHXY.pdf] PDF
Koncz_Gábor_SVBHXY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Koncz_Gábor.pdf] PDF
BA_O_Koncz_Gábor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (203kB)
[thumbnail of Koncz.pdf] PDF
Koncz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (354kB)
[thumbnail of BA_B_Koncz_Gábor.pdf] PDF
BA_B_Koncz_Gábor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (419kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom fő témája az elektronikus kereskedelem vállalkozásokra és fogyasztókra gyakorolt hatásait vizsgálja. A kutatás fő célja, hogy megvizsgáljam, manapság melyik lehet a legjövedelmezőbb kereskedelmi forma, illetve stratégia a kiskereskedelem számára, továbbá érdemes-e online vállalkozásba kezdeni. Feltevésem az iparággal kapcsolatosan, hogy a technológia fejlődésével az online kereskedelem egyre jobban előtérbe kerül a hagyományos kereskedelemmel szemben. Emiatt ez a világ egyik legjobban fejlődő piaci területe, ezért hatalmas potenciál van az újonnan induló és meglévő online cégek számára. Kutatásomhoz szekunder és primer kutatási módszereket alkalmaztam. Szekunder kutatásomkor főleg az internetes forrásokra hagyatkoztam. A primer kutatást kvantitatív módszerrel elemeztem ki egy online kérdőív segítségével. Ezen kutatásom célcsoportja széleskörű volt, de főleg olyan internetfelhasználókból tevődött össze, akik már valamilyen módon interakcióba kerültek és találkoztak az online kereskedelemmel és azok lehetőségeivel. A felmérést az online fogyasztási szokások körében végeztem. A dolgozatomban az internet és az e-kereskedelem kialakulásától kezdve napjaink legmeghatározóbb e-kereskedelmi trendjeit, népszerű vállalkozási megjelenéseit, és azok előnyeit, illetve hátrányait tárgyalom, különös tekintettel ezek jelentőségére és a magyarországi régió e-kereskedelmi fejlődésére fókuszálva. Ezzel egyidejűleg kitérek a megváltozott fogyasztási igényekre, trendekre és különböző fizetési lehetőségekre egyaránt. A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy manapság elengedhetetlen egy vállalkozásnak online is jelen lenni. Érdemes belefogni egy online vállalkozásba, mert a cégeknek igen jövedelmező és hatalmas forgalommal, profittal kecsegtet, hiszen az e-kereskedelem forgalma és vásárló ereje évről évre egyre nagyobb.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Reicher Regina Zsuzsánna
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Székely Ferenc
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-commerce, elektronikus fizetés, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fizetési módok, fogyasztói magatartás, internet története
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:49
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet