A magyar gyógyszergyártás KKV szektoránál a hosszú távú stratégiai tervezés kihívásai és az innováció kapcsolata a stratégiai menedzsment szemszögéből

Körmöczy Erzsébet Katalin (2022) A magyar gyógyszergyártás KKV szektoránál a hosszú távú stratégiai tervezés kihívásai és az innováció kapcsolata a stratégiai menedzsment szemszögéből. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Körmöczy Katalin_D6JGEU.pdf] PDF
Körmöczy Katalin_D6JGEU.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of szakdolgozati osszefoglalas_Körmöczy Katalin_D6JGEU.pdf] PDF
szakdolgozati osszefoglalas_Körmöczy Katalin_D6JGEU.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (132kB)
[thumbnail of Körmöczy Erzsébet Katalin_GM_VSZ.pdf] PDF
Körmöczy Erzsébet Katalin_GM_VSZ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (162kB)
[thumbnail of SBPMegy64-e22121915140.pdf] PDF
SBPMegy64-e22121915140.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (911kB)

Absztrakt (kivonat)

A téma aktualitását úgy gondolom, a Covid-19 járvány adja, mely számos gyógyszeripari vállalatot hozott nehéz helyzetbe. Az elmúlt időszakban az ország biztonságos gyógyszerellátását biztosító gyártás hazai irányba eltolódó terhelése feltehetően számos stratégiai kihívást jelenhetett az érintett gyógyszercégeknek, emellett a piaci versenyt is felerősítette. Csiszárik-Kocsir és Varga (2016) azt írják, hogy „A stratégia a versenyképesség fenntartásának és erősítésének eszköze”. A gyógyszeripar, amelyben ráadásul ilyen intenzíven jelen van az innováció, különösen ki van téve az ellenállásnak, hiszen Szántó (2011), O’Riordan és Fairbrass (2008) is amellett érvelnek, hogy „sokan az egészséget alapvető emberi jogként értelmezik, így számukra az ezzel kapcsolatos üzleti haszonszerzés önmagában etikátlan, és így elfogadhatatlan” (Szántó: 2011: 4). Így tehát a kis- és középvállalkozások stratégiai menedzsmentjén belül a gyógyszeripari vállalatok stratégiai menedzsmentje külön kihívást jelent, hiszen a fogyasztói oldalt megosztó iparágról van szó. Dolgozatomban bemutatom a stratégiai menedzsment jelentőségét és kihívásait a kis- és középvállalkozások életében általánosan, illetve specifikusan a gyógyszeripari vállalatok életében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gyógyszergyár(ak), innováció, kihívás(ok), kis- és középvállalkozás - KKV, stratégiai menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:48
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet