A COVID-19 ügyfélmagatartásra, elégedettségre, lojalitásra és a fogyasztói trendekre gyakorolt hatásának vizsgálata a Wizz Air Hungary légitársaság szolgáltatásainál

Simon Richárd (2022) A COVID-19 ügyfélmagatartásra, elégedettségre, lojalitásra és a fogyasztói trendekre gyakorolt hatásának vizsgálata a Wizz Air Hungary légitársaság szolgáltatásainál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Simon_Richárd_A2F4FM.pdf] PDF
Simon_Richárd_A2F4FM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA_O_Simon_Richárd.pdf] PDF
BA_O_Simon_Richárd.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (193kB)
[thumbnail of SimonRichárd.pdf] PDF
SimonRichárd.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (369kB)
[thumbnail of BA_B_SIMON_RICHÁRD.pdf] PDF
BA_B_SIMON_RICHÁRD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban először is a bevezetés fejezetben foglaltam össze az általam választott téma relevanciáját és aktualitását, szintén itt fogalmaztam meg a vizsgált probléma kontextusát, illetve ez a fejezet tartalmazza a tanulmány fő kutatási kérdéseit, valamint a dolgozat struktúráját. A második fejezetben a szakirodalmi áttekintés kapott helyet, amely magába foglalja a primer kutatáshoz kapcsolódó lényeges és elengedhetetlen fogalmakat és elméleti megközelítéseket. Mindez azért lényeges, mivel a kutatásom legfőbb célja a Wizz Air Hungary ügyfeleinek a magatartásának, elégedettségének, lojalitásának, valamint az uralkodó fogyasztói trendeknek a vizsgálata. Tehát mindenekelőtt fontosnak tartottam tisztázni a következő néhány fogalmat: az észlelt érték és vevőérték, az ügyfélélmény, elégedettség és lojalitás, valamint a fogyasztói magatartás. E fogalmak definiálása a különböző szakirodalmak és tudományos cikkek segítségével képzik a munkám elméleti részét. Ezt követően a harmadik pontban a légiközlekedés helyzete kerül fókuszpontba a koronavírus hatására globálisan és Magyarországon. Ebben a pontban első ízben a globális légiközlekedéssel foglalkozom, pontosabban annak helyzetével a vírushelyzet előtt, alatt és után, legfőképpen számszerűsített adatokból kiindulva. Ezután ugyanezen szempontok alapján a magyar légiközlekedés helyzete kerül nagyító alá, végül pedig a Wizz Air Hungary, pontosabban a vírus hatására végbement változások, amelyek hatással voltak a vállalatra és annak működésére, mindezt kezdve a vállalat rövid bemutatásával. Mind a három esetben a vizsgálat fő szempontja az indított járatok, valamint az utasok számának alakulása, valamint egyéb végbement változások elemzése, amely meglévő kutatások és elemzések felhasználásával megy végbe, tehát a szakdolgozat ezen fejezete tulajdonképpen egy szekunder kutatásként értelmezhető. A tanulmány negyedik fejezetében a primer kutatáshoz alkalmazott módszerek kerültek bemutatásra. Jelen esetben a kérdőíves (kvantitatív) kutatás, valamint a mélyinterjús (kvalitatív) kutatás céljának és módszertanának az ismertetése alapozta meg magát a primer kutatás és annak eredményeinek a bemutatását. Ebben a pontban részletesen foglalkoztam a kvalitatív és kvantitatív kutatás céljával, a mintavétel módjával és a minta demográfiai jellemzőivel, az adatgyűjtés módszereivel, a gyűjtött adatok elemzésének a technikájával, a kutatás célcsoportjával és célterületével, illetve a kutatás időtartamával egyaránt. Tehát összességében a hangsúly ebben a pontban a primer kutatás módszertanának a bemutatásán volt, illetve ami kiemelten fontos, a kutatási kérdések ismertetésén. Az ötödik fejezetben került sor a kvalitatív és kvantitatív kutatások eredményeinek és tapasztalatainak a részletes ismertetésére. Itt jelentek meg a kérdőíves megkérdezésre kapott válaszok számszerűsíthető adataiból összeállított grafikonok és diagrammok, valamint az egyéb nem számszerűsíthető információk egyaránt. Valamint itt ismertettem az egyéni mélyinterjúkból kinyert információkat és tapasztalatokat. Ebben a pontban kerültek elemzésre a kérdőívre kapott kitöltésekből kinyert, valamint az interjúalanyok által megosztott információk. A hatodik fejezetben a primer kutatás során gyűjtött információk segítségével megtörtént a kutatási kérdések megválaszolása, majd ezután következett a következtetések levonása, valamint a személyes javaslattétel. Ebben az esetben a lényeges összefüggésekre és logikai kapcsolatokra való fényderítésen volt a hangsúly. Végezetül pedig a hetedik fejezet foglalta magába a konklúzió megfogalmazását, a kutatás eredményeinek a részletes összefoglalását, illetve a végső következtetések levonását.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balázsné Dr Lendvai Marietta
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Bihal András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elégedettségvizsgálat, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, lojalitás, trendek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:48
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet