Simon Richárd (2022) A COVID-19 ügyfélmagatartásra, elégedettségre, lojalitásra és a fogyasztói trendekre gyakorolt hatásának vizsgálata a Wizz Air Hungary légitársaság szolgáltatásainál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Simon_Richárd_A2F4FM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
BA_O_Simon_Richárd.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (193kB) |
|
PDF
SimonRichárd.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (369kB) |
|
PDF
BA_B_SIMON_RICHÁRD.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban először is a bevezetés fejezetben foglaltam össze az általam választott téma relevanciáját és aktualitását, szintén itt fogalmaztam meg a vizsgált probléma kontextusát, illetve ez a fejezet tartalmazza a tanulmány fő kutatási kérdéseit, valamint a dolgozat struktúráját. A második fejezetben a szakirodalmi áttekintés kapott helyet, amely magába foglalja a primer kutatáshoz kapcsolódó lényeges és elengedhetetlen fogalmakat és elméleti megközelítéseket. Mindez azért lényeges, mivel a kutatásom legfőbb célja a Wizz Air Hungary ügyfeleinek a magatartásának, elégedettségének, lojalitásának, valamint az uralkodó fogyasztói trendeknek a vizsgálata. Tehát mindenekelőtt fontosnak tartottam tisztázni a következő néhány fogalmat: az észlelt érték és vevőérték, az ügyfélélmény, elégedettség és lojalitás, valamint a fogyasztói magatartás. E fogalmak definiálása a különböző szakirodalmak és tudományos cikkek segítségével képzik a munkám elméleti részét. Ezt követően a harmadik pontban a légiközlekedés helyzete kerül fókuszpontba a koronavírus hatására globálisan és Magyarországon. Ebben a pontban első ízben a globális légiközlekedéssel foglalkozom, pontosabban annak helyzetével a vírushelyzet előtt, alatt és után, legfőképpen számszerűsített adatokból kiindulva. Ezután ugyanezen szempontok alapján a magyar légiközlekedés helyzete kerül nagyító alá, végül pedig a Wizz Air Hungary, pontosabban a vírus hatására végbement változások, amelyek hatással voltak a vállalatra és annak működésére, mindezt kezdve a vállalat rövid bemutatásával. Mind a három esetben a vizsgálat fő szempontja az indított járatok, valamint az utasok számának alakulása, valamint egyéb végbement változások elemzése, amely meglévő kutatások és elemzések felhasználásával megy végbe, tehát a szakdolgozat ezen fejezete tulajdonképpen egy szekunder kutatásként értelmezhető. A tanulmány negyedik fejezetében a primer kutatáshoz alkalmazott módszerek kerültek bemutatásra. Jelen esetben a kérdőíves (kvantitatív) kutatás, valamint a mélyinterjús (kvalitatív) kutatás céljának és módszertanának az ismertetése alapozta meg magát a primer kutatás és annak eredményeinek a bemutatását. Ebben a pontban részletesen foglalkoztam a kvalitatív és kvantitatív kutatás céljával, a mintavétel módjával és a minta demográfiai jellemzőivel, az adatgyűjtés módszereivel, a gyűjtött adatok elemzésének a technikájával, a kutatás célcsoportjával és célterületével, illetve a kutatás időtartamával egyaránt. Tehát összességében a hangsúly ebben a pontban a primer kutatás módszertanának a bemutatásán volt, illetve ami kiemelten fontos, a kutatási kérdések ismertetésén. Az ötödik fejezetben került sor a kvalitatív és kvantitatív kutatások eredményeinek és tapasztalatainak a részletes ismertetésére. Itt jelentek meg a kérdőíves megkérdezésre kapott válaszok számszerűsíthető adataiból összeállított grafikonok és diagrammok, valamint az egyéb nem számszerűsíthető információk egyaránt. Valamint itt ismertettem az egyéni mélyinterjúkból kinyert információkat és tapasztalatokat. Ebben a pontban kerültek elemzésre a kérdőívre kapott kitöltésekből kinyert, valamint az interjúalanyok által megosztott információk. A hatodik fejezetben a primer kutatás során gyűjtött információk segítségével megtörtént a kutatási kérdések megválaszolása, majd ezután következett a következtetések levonása, valamint a személyes javaslattétel. Ebben az esetben a lényeges összefüggésekre és logikai kapcsolatokra való fényderítésen volt a hangsúly. Végezetül pedig a hetedik fejezet foglalta magába a konklúzió megfogalmazását, a kutatás eredményeinek a részletes összefoglalását, illetve a végső következtetések levonását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elégedettségvizsgálat, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, lojalitás, trendek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:48 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:48 |
Actions (login required)
Tétel nézet |