Horváth Csenge (2022) A szellemi munkát végző Y és Z generációs munkavállalók ösztönzése és motiválása a munkahelyen. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Horváth_Csenge_F8FOG1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
BA_O_Horváth_Csenge.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (333kB) |
|
PDF
Horváth Csenge_bírálat_EE_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (162kB) |
|
PDF
BA_B_Horváth_Csenge.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (919kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témájának középpontjában a szellemi foglalkozású Y és Z generációba tartozó munkavállalók motiválása és ösztönzése áll. Emberi erőforrások szakos hallgatóként és leendő HR szakemberként, fontosnak tartom megismerni a fiatalabb generációba tartozó munkavállalók motivációjátMíg a jelenlegi munkaerőpiacon négy generáció – a baby boomer, X, Y és Z – is jelen van, addig a jövőre fókuszálva a munkaerőpiac átformálódik. Mivel az Y korosztály képviselői már most is jelen vannak, valamint a fiatal Z generációs tagok egyre nagyobb számban lépnek ki a munkaerőpiacra, illetve kerülnek foglalkoztatásra a vállalatok által, ezért fontossá és szükségszerűvé válik megismerni a munkához való hozzáállásukat, motiváló tényezőiket, valamint a munkahelyi ösztönzéssel szemben támasztott elvárásaikat is. Dolgozatom felépítését tekintve, annak első felében szekunder kutatás által vizsgáltam a rendelkezésre álló hazai és nemzetközi szakirodalmakat. Ezeken keresztül definiálom a motivációt és annak fajtáit, bemutatom a legismertebb motivációs tartalom-, és folyamatelméleteket is. Továbbá bemutatom az ösztönzési rendszer és célját, amelynek megfelelő kialakításával és alkalmazásával hatékonyan lesz képes a szervezet ösztönözni dolgozóit. Ismertetem továbbá a generáció fogalmát és csoportosítását, valamint a mai munkaerőpiacon jelen lévő generációk sajátos tulajdonságait. Úgy vélem, hogy a fiatalabb munkavállalók munkamotivációjának megértéshez szükséges a generációelméletek tanulmányozása, hiszen az Y és a Z generáció jellemzőinek vizsgálata segítheti azoknak az elvárásoknak a megértését, amelyeket a fiatalok munkahelyükkel és munkaadóikkal szemben támasztanak. Szakdolgozatom második felében a primer, kérdőív formájában végzett saját kutatási eredményeim elemzésére kerül sor. Kutatásom során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy a szellemi munkát végző Y és Z generációs munkavállalók számára mi adja a motivációt feladataik elvégzésében, mely tényezők azok, amelyek munkahelyi motivációjukat előidézik, akár növelik. Habár számottevő motivációs elmélet mondja ki azt, hogy a munkavállalói motivációban és annak fenntartásában a nem anyagi motivációs eszközök hangsúlyosabb szerepet kapnak, mint az anyagi ösztönző eszközök, úgy vélem, hogy arra a kérdésre, hogy mi az, ami leginkább motiválja a munkavállalót, elsőre mindannyian az anyagi javakat említenénk. Ennek okán kutatásomban szeretném megvizsgálni, hogy a két generáció számára az anyagi vagy a nem anyagi ösztönző eszközök lesznek hangsúlyosabbak, valamint azt, hogy az alapbéren túl, melyek hatnak leginkább ennek a két generációnak a munkavégzési kedvére.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációváltás, motiváció, munkamotiváció, ösztönzés, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:47 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |