A tanulási környezet és a HR-gyakorlatok összefüggései egy hazai középvállalatnál, a Cool Airconditional Kft.-nél

Kerekes Boglárka (2022) A tanulási környezet és a HR-gyakorlatok összefüggései egy hazai középvállalatnál, a Cool Airconditional Kft.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kerekes_Boglárka_VA288P.pdf] PDF
Kerekes_Boglárka_VA288P.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Kerekes_Boglárka.pdf] PDF
BA_O_Kerekes_Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (325kB)
[thumbnail of Biralat_KerekesBoglarka.pdf] PDF
Biralat_KerekesBoglarka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (169kB)
[thumbnail of BA_B_Kerekes_Boglárka.pdf] PDF
BA_B_Kerekes_Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (8MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a tudásalapú gazdaság és az erre épülő tudásalapú társadalom koncepciója, amely a tudásra úgy tekint, mint önálló és létfontosságú termelési tényezőre. Ezen társadalmi-gazdasági háttér alapján a KKV-k munkahelyi tanulási folyamatainak és tanulási környezetének HR-gyakorlatokkal mutatott összefüggéseit aktuális és kutatásra érdemes témának véltem. Kutatásom fókuszában azért a KKV-k állnak, mert kiemelkedő gazdasági és társadalmi szerepük ellenére még mindig jóval kevesebb kutatás irányul rájuk, mint a nagyvállalatokra. A tanulási környezet fogalma hazánkban kevésbé kutatott terület, a munkahelyi tanulás pedig azért érdekes téma, mert az élethosszig tartó és az élet minden területére kiterjedő tanulásnak ma már egyre meghatározóbb részét képezi a munkahelyi kontextusban történő tanulás. Kutatási kérdésem ezek alapján a következőként fogalmaztam meg: „Milyen összefüggéseket lehet feltárni a szervezet tanulási környezete és az alkalmazott HR-gyakorlatok között ” Kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, hogy a KKV-kban működő sajátos HR-rendszerek hogyan alakítják és befolyásolják az adott szervezet tanulási környezetét, hogyan hatnak annak „expanzív” vagy éppen „korlátozó” jellegére, milyen módon támogatják és ösztönzik a munkahelyi tanulás folyamatát. Kvalitatív kutatási módszertan keretében, az esettanulmány módszerét alkalmazva a tanulási környezet és a HR-gyakorlatok között fellelhető összefüggéseket egy hazai középvállalat, a Cool Airconditional Kft. esetén keresztül mutattam be. Az adott KKV két vezetőjével és négy munkavállalójával előre elkészített interjúvázlatok alapján félig strukturált interjúkat készítettem, annak érdekében, hogy mélyebb betekintést kapjak a szervezet tanulási környezetének, munkahelyi tanulási folyamatainak és HR-gyakorlatainak alakulásába. Kutatási eredményeim azt igazolták, hogy az általam vizsgált szervezetnél a tanulási környezet expanzív, tehát támogató jellegű. A vállalat hangsúlyt fektet a munkavállalók formális és informális módon történő képzésére és fejlesztésére, ösztönzi a tudásteremtést és tudásmegosztást, összességében a tanulást támogató és elismerő munkakörnyezetet biztosít. A vizsgálat alátámasztotta, hogy a szervezetben működő sajátosan kialakult HR-gyakorlatok nagymértékben támogatják és ösztönzik a munkahelyi tanulási folyamatokat, tehát dinamikus a kapcsolat a tanulási környezet és a HR-tevékenység között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Cool Airconditional Kft., HR-gyakorlatok, képzés-fejlesztés, kis- és középvállalkozás - KKV, Munkahelyi tanulás, tanulási környezet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:47
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet