Kerekes Boglárka (2022) A tanulási környezet és a HR-gyakorlatok összefüggései egy hazai középvállalatnál, a Cool Airconditional Kft.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kerekes_Boglárka_VA288P.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Kerekes_Boglárka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (325kB) |
|
PDF
Biralat_KerekesBoglarka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (169kB) |
|
PDF
BA_B_Kerekes_Boglárka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (8MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban egyre inkább előtérbe kerül a tudásalapú gazdaság és az erre épülő tudásalapú társadalom koncepciója, amely a tudásra úgy tekint, mint önálló és létfontosságú termelési tényezőre. Ezen társadalmi-gazdasági háttér alapján a KKV-k munkahelyi tanulási folyamatainak és tanulási környezetének HR-gyakorlatokkal mutatott összefüggéseit aktuális és kutatásra érdemes témának véltem. Kutatásom fókuszában azért a KKV-k állnak, mert kiemelkedő gazdasági és társadalmi szerepük ellenére még mindig jóval kevesebb kutatás irányul rájuk, mint a nagyvállalatokra. A tanulási környezet fogalma hazánkban kevésbé kutatott terület, a munkahelyi tanulás pedig azért érdekes téma, mert az élethosszig tartó és az élet minden területére kiterjedő tanulásnak ma már egyre meghatározóbb részét képezi a munkahelyi kontextusban történő tanulás. Kutatási kérdésem ezek alapján a következőként fogalmaztam meg: „Milyen összefüggéseket lehet feltárni a szervezet tanulási környezete és az alkalmazott HR-gyakorlatok között ” Kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, hogy a KKV-kban működő sajátos HR-rendszerek hogyan alakítják és befolyásolják az adott szervezet tanulási környezetét, hogyan hatnak annak „expanzív” vagy éppen „korlátozó” jellegére, milyen módon támogatják és ösztönzik a munkahelyi tanulás folyamatát. Kvalitatív kutatási módszertan keretében, az esettanulmány módszerét alkalmazva a tanulási környezet és a HR-gyakorlatok között fellelhető összefüggéseket egy hazai középvállalat, a Cool Airconditional Kft. esetén keresztül mutattam be. Az adott KKV két vezetőjével és négy munkavállalójával előre elkészített interjúvázlatok alapján félig strukturált interjúkat készítettem, annak érdekében, hogy mélyebb betekintést kapjak a szervezet tanulási környezetének, munkahelyi tanulási folyamatainak és HR-gyakorlatainak alakulásába. Kutatási eredményeim azt igazolták, hogy az általam vizsgált szervezetnél a tanulási környezet expanzív, tehát támogató jellegű. A vállalat hangsúlyt fektet a munkavállalók formális és informális módon történő képzésére és fejlesztésére, ösztönzi a tudásteremtést és tudásmegosztást, összességében a tanulást támogató és elismerő munkakörnyezetet biztosít. A vizsgálat alátámasztotta, hogy a szervezetben működő sajátosan kialakult HR-gyakorlatok nagymértékben támogatják és ösztönzik a munkahelyi tanulási folyamatokat, tehát dinamikus a kapcsolat a tanulási környezet és a HR-tevékenység között.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Cool Airconditional Kft., HR-gyakorlatok, képzés-fejlesztés, kis- és középvállalkozás - KKV, Munkahelyi tanulás, tanulási környezet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:47 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |