A munkáltatók márkaépítésének és generációk igényeinek találkozása

Szikora Bence (2022) A munkáltatók márkaépítésének és generációk igényeinek találkozása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szikora_Bence_JPX1GY.pdf] PDF
Szikora_Bence_JPX1GY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Szikora_Bence.pdf] PDF
BA_O_Szikora_Bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (444kB)
[thumbnail of Szikora Bence_bírálat_GM_FLK.pdf] PDF
Szikora Bence_bírálat_GM_FLK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)
[thumbnail of BA_B_Szikora_Bence.pdf] PDF
BA_B_Szikora_Bence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (616kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom központi témája a munkáltatói márkaépítés, és az eltérő generációk és az ő igényeik. Dolgozatom célja, hogy egy friss képet nyújtson a munkáltatóknak és munkavállalóknak az eltérő generációk igényéről és a munkaadók hitelességéről. Kutatási kérdéseim: 1. Mik a generációk igényei közötti különbségek, milyen területekre érdemes fókuszálnia a szervezeteknek, ha különböző generációkat szeretnének bevonzani és megtartani 2. Milyen tendenciát mutatnak a különböző méretű gazdasági vállalkozások a hitelesség tekintetében 3. Melyek azok az értékígéretek, amelyeket a különböző méretű vállalatok kevésbé tartanak be 4. A hazai munkavállalók külföldi munkavállalásának száma csökkenthető-e a generációk tekintetében, hogyha a hazai munkavégzés során a vállalatok kedvező értékígéretekkel kecsegtetnek és betartják azokat – kutatásom módszerét tekintve kérdőívet használtam, amelyet 189-en töltöttek ki, célcsoportom a baby boom, X, Y és Z generáció tagjai voltak. A kutatási eredményeim azt mutatták az első kutatási kérdésemnél, hogy a legfontosabb tényezők helyén a generációk számára a jó munkahelyi légkör, a jó csapat, a versenyképes bér, a munkahely stabilitása és munka-magánélet egyensúlya áll. Második kutatási kérdésemnél azt került megállapításra, hogy nincs szabályszerűség a méret és hitelesség mértéke között. Harmadiknál, hogy az eltérő méretű vállalatoknál más-más tényezők betartatlanok. Negyedik kutatási kérdésemnél pedig csökkenthető a külföldi munkavállalások száma, ha a munkaadók figyelnek elsősorban a fizetések, erkölcsi megbecsülés, díjak és elismerések, a karrierút és a képzési fejlesztési lehetőségek tényezőire.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Faragóné Lepp Katalin
Belső
Mestertanár; Menedzsment Tanszék; PSZK
Horváth-Joó Nimród Előd
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generációk, márkaépítés, munkaerő, munkaerő megtartás, munkaerő vonzás, Munkáltatói márka, X generáció, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:46
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet