Szikora Bence (2022) A munkáltatók márkaépítésének és generációk igényeinek találkozása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szikora_Bence_JPX1GY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Szikora_Bence.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (444kB) |
|
PDF
Szikora Bence_bírálat_GM_FLK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (161kB) |
|
PDF
BA_B_Szikora_Bence.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (616kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom központi témája a munkáltatói márkaépítés, és az eltérő generációk és az ő igényeik. Dolgozatom célja, hogy egy friss képet nyújtson a munkáltatóknak és munkavállalóknak az eltérő generációk igényéről és a munkaadók hitelességéről. Kutatási kérdéseim: 1. Mik a generációk igényei közötti különbségek, milyen területekre érdemes fókuszálnia a szervezeteknek, ha különböző generációkat szeretnének bevonzani és megtartani 2. Milyen tendenciát mutatnak a különböző méretű gazdasági vállalkozások a hitelesség tekintetében 3. Melyek azok az értékígéretek, amelyeket a különböző méretű vállalatok kevésbé tartanak be 4. A hazai munkavállalók külföldi munkavállalásának száma csökkenthető-e a generációk tekintetében, hogyha a hazai munkavégzés során a vállalatok kedvező értékígéretekkel kecsegtetnek és betartják azokat – kutatásom módszerét tekintve kérdőívet használtam, amelyet 189-en töltöttek ki, célcsoportom a baby boom, X, Y és Z generáció tagjai voltak. A kutatási eredményeim azt mutatták az első kutatási kérdésemnél, hogy a legfontosabb tényezők helyén a generációk számára a jó munkahelyi légkör, a jó csapat, a versenyképes bér, a munkahely stabilitása és munka-magánélet egyensúlya áll. Második kutatási kérdésemnél azt került megállapításra, hogy nincs szabályszerűség a méret és hitelesség mértéke között. Harmadiknál, hogy az eltérő méretű vállalatoknál más-más tényezők betartatlanok. Negyedik kutatási kérdésemnél pedig csökkenthető a külföldi munkavállalások száma, ha a munkaadók figyelnek elsősorban a fizetések, erkölcsi megbecsülés, díjak és elismerések, a karrierút és a képzési fejlesztési lehetőségek tényezőire.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generációk, márkaépítés, munkaerő, munkaerő megtartás, munkaerő vonzás, Munkáltatói márka, X generáció, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:46 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |