Wolf Ádám (2022) Analitikai megoldások a személyre szabott, célzott marketing területén, nagyvállalati környezetben. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Wolf_Ádám_BWLNBU.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (4MB) |
|
PDF
BA_O_Wolf_Ádám.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (205kB) |
|
PDF
Wolf Adam - Boldog Viktor kulso konzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Wolf_Ádám-biralat-Csicsmantol.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (302kB) |
Absztrakt (kivonat)
Amióta léteznek értékesítési fókuszú vállalatok, nagyvállalatok, azóta fejlődnek az értékesítési trükkök, eszközök és technológiák. Egy óriásplakátos reklám esetén nem tudjuk egyénként megszólítani az embereket, azonban direkt kommunikáció esetén lehetőségünk van teljes mértékben a fogadó félre szabni az interakciót. Ez a személyre szabás a célzott marketing, ami egyre fontosabb napjainkban: minél relevánsabb üzenettel (és/vagy ajánlattal) találjuk meg az ügyfelet, a megfelelő pillanatban, a megfelelő csatornán, annál sikeresebb lesz a vállalatunk. Az információs társadalomban exponenciálisan gyűlnek a világot, vállalatokat, ügyfeleket leíró adatok. Igazi áttörést hozott az adatvezérelt célzott marketing eszközök térnyerése, ahol ezen leíró adatok alapján dinamikus szegmenseket tudtunk képezni a marketing eszközünkben. Így az ügyfél nézőpontjából már egy személyre szabott egyedi ügyfélélmény alakul ki. A Big Data és mesterséges intelligencia algoritmusok hétköznapi elérhetősége merőben új lehetőségeket nyitott meg: a szegmentációs - akár mikroszegmentációs képességek és hozzájuk épített marketingautomatizáción túl, ma már akár képesek vagyunk ténylegesen ügyfél szinten számolni, kalkulálni az interakciónk összes paraméterét. A rendszer pedig automatikus visszacsatolások által napról-napra jobban, pontosabban tudja ezen paramétereket előállítani, tanulva a múltbéli tranzakciók sikerességéből és sikertelenségéből. Szakdolgozatomban bemutattam a nagyvállalati keretek között zajló marketingautomatizálás folyamatát, lépéseit és követelményeit, a marketingautomatizációs programba való integrálás előtti adatelőkészítő lépéseket, valamint egy saját marketingautomatizált projektet is elkészítettem. Kiemelt célom volt a szegmentálás közelebbről való megismerése, valamint különböző kampányok létrehozása és futtatása. Saját projektem tesztkörnyezetben, kitalált személyekkel és nem valós adatokkal készítettem el. Egy magyar telekommunikációs vállalat kampánymenedzserével való beszélgetésem keretében megismerkedtem az általuk használt rendszer felépítésével és működésével. Fontosnak tartottam a hétköznapi emberek adattudatosságának vizsgálatát a hatalmas mennyiségben keletkező adat világában, ezért kvantitatív kutatást végeztem ebben a témakörben. Erre több, mint 500 kitöltés érkezett, a kutatást három földrajzi területen, Magyarországon, Nyugat-Európában és Tajvanon végeztem, a kapott eredményeket így földrajzi terület alapján is össze tudtam hasonlítani. Az eredmények elemzését követően a marketingautomatizáció jövőjével és a rólunk online térben keletkező adatok felhasználásával kapcsolatban javaslatokat fogalmaztam meg arról, hogy milyen érték-generáló hatást látok a jövő rendszereinél, hogy ne csak a közvetlen ügyfélérték-növelése legyen a cél a szemünk előtt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatgyűjtés, célzott marketing, digitális lábnyom, direkt marketing, Kampánymenedzsment, marketing analitika, marketingautomatizáció, szegmentálás, személyre szabott ajánlat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:46 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |