Román Bertalan (2022) Tarján településmarketingjének bemutatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Román_Bertalan_MPNR66.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Román_Bertalan.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (210kB) |
|
PDF
BA_B_Román_Bertalan.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (402kB) |
|
PDF
Román Bertalan RG szakdolgozat-biralat_2022.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (237kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témájaként Tarján településmarketingjének bemutatását választottam. Tanulmányaim során a marketinghez kapcsolódó tantárgyakat kedveltem a leginkább, így a szakdolgozat témaválasztáskor kifejezetten ebben a tárgykörben gondolkodtam. Így találkoztam a településmarketinggel, mely egyből felkeltette az érdeklődésemet. Első körben egy nagyobb várost szerettem volna választani, végül mégis lakóhelyem, Tarján község mellett döntöttem. Bár a településmarketing fogalma csupán néhány évtizede jelent meg, a jelentősége igen meghatározó. A dolgozat első részében ismertetem a településmarketing témakör szakirodalmát, majd rátérek Tarján község bemutatására. Tarján egy Komárom-Esztergom megyei település, lakossága közel 3000 fő. A település fekvése igen kedvező, a megyeszékhely tőle 15 kilométerre, de a főváros is csupán 50 kilométerre van. A falut hegységek veszik körbe. Egy helyi író, Mikonya József szerint Tarján a Kárpát-medence kicsinyített mása. A huszadik század elején még szinte minden lakos német volt, mára csupán a helyiek negyede vallja magát német nemzetiségűnek. Ennek ellenére meghatározó maradt a sváb kultúra, a német nyelv minden intézményben, rendezvényen megjelenik. Tarján a rendszerváltás óta rengeteget fejlődött, infrastrukturálisan teljeskörű felújtást végeztek, a szolgáltatások száma nagy mértékben gyarapodott. A vezetőség a jövőben további fejlesztésekre törekszik. Az önkormányzat az elmúlt években igyekezett a kommunikációs tevékenységen is javítani. Új weboldalt, valamint saját Facebook oldalt hoztak létre, hogy a falu TV mellett más csatornákon keresztül is elérjék a lakosokat. Számos egyesület igyekszik a falu közösségi életét színesíteni. Sport, művelődési, ifjúsági, baráti szervezetek működnek sikeresen Tarjánban. A falu bemutatása után egy primer kutatást is végeztem, egy kérdőív segítségével mértem fel Tarján külső és belső imázsát. A minta sokaságát két részre bontottam, a helyiekre, valamint a nem tarjáni lakosokra. A tarjáni lakosság 5 százaléka adott választ a kérdőívemre. A kitöltők korfája hasonló, mint a teljes lakosságé, így ebből a szempontból sikerült elérnem egy bizonyos mértékű reprezentativitást. A kérdőívben több szűrőkérdés is volt, így a megkérdezettek csak a rájuk vonatkozó kérdésekre tudtak válaszolni. A helyiek nagyon szeretik lakóhelyüket, hatos skálán 5,41-re értékelték a falut. A válaszadók leginkább az étkezési, valamint a vásárlási lehetőséggel elégedetlenek. A kitöltők közül a legtöbben a Tarján és környékén élők Facebook csoportból gyűjtenek információt a faluról. A megkérdezettek csupán 6,4 százaléka tervezi a jövőben elhagyni a falut. A felsorolt programok közül a legtöbben a Tarjáni Zenei fesztiválon vettek részt. E rendezvényeket értékelniük is kellett, melyből kiderült, hogy a helyiek, valamint a nem tarjáni lakosok csoportja is többségben elégedett a programokkal. A tarjániak a sokszínű jelzőre, a környékbeli lakosok a családias jelzőre asszociálnak, amikor a falura gondolnak. Kutatásom által összeségben rendkívül pozitív képet kaptam a faluról, Tarján egy élhető, modern, fejlődő település. Természetesen van néhány gyengesége, valamint hiányossága, ezek többségére tudtam javaslatot megfogalmazni a dolgozatom végén. Reményeim szerint az önkormányzat fel fogja használni a kutatásom eredményeit, így hozzájárulhatok Tarján fejlődéséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | imázs, kompetencia, marketing, településfejlesztés, településmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:45 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |