Illat és színmarketing a kávék világában: a kávékóstoltatás, valamint a kávékapszulák színének hatása a fogyasztók fogyasztási szokásaira

Haász Alexia (2022) Illat és színmarketing a kávék világában: a kávékóstoltatás, valamint a kávékapszulák színének hatása a fogyasztók fogyasztási szokásaira. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Háasz_Alexia_IRCTXF.pdf] PDF
Háasz_Alexia_IRCTXF.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 12..

Download (1MB)
[thumbnail of Nestle-titoktartasi-kerelem.pdf] PDF
Nestle-titoktartasi-kerelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (567kB)
[thumbnail of BA_O_Haász_Alexia.pdf] PDF
BA_O_Haász_Alexia.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 12..

Download (210kB)
[thumbnail of BA_B_László_Balázs.pdf] PDF
BA_B_László_Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (305kB)
[thumbnail of Haász Alexia.pdf] PDF
Haász Alexia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (160kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom kutatási témájának az ízek, illatok, színek, mint marketing eszközöket választottam. Ezt a témakört a kávékapszulák piacán, azon belül is a Nestlé Hungária Kft. kapszulás kávémárkái, a Nespresso, valamint a Dolce Gusto tekintetében vizsgálom. Célom, hogy megismerjem a magyarországi kávéfogyasztók fogyasztási szokásait, hogy miként lehet a színeket, ízeket, illatokat a kapszulás kávé marketingben felhasználni, valamint, hogy betekintést nyerjek abba, hogy a fogyasztók mire asszociálnak, milyen íz, illat jut eszükbe egy-egy kávékapszula láttán. A kutatást két irányból közelítettem meg: egy szakértői interjút készítettem a Nestlé Hungária Kft. egyik brand menedzserével, valamint a fogyasztói szokások, asszociációk, vélemények megismeréséhez pedig tíz darab félig strukturált interjút folytattam le. Az eredmények tekintetében elmondható, hogy mind a színek, mind az illatok és ízek rendkívül különleges, nem mindennapi marketingeszközök, azonban használatuknak sajátos keretei vannak. A fogyasztók ízlése, gondolkodásmódja különböző, így asszociációik is azok.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
László Balázs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszermarketing, illatok mint marketingeszközök, ízek mint marketingeszközök, kávémarketing, marketingkommunikáció, színek mint marketingeszközök
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:44
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet