Haász Alexia (2022) Illat és színmarketing a kávék világában: a kávékóstoltatás, valamint a kávékapszulák színének hatása a fogyasztók fogyasztási szokásaira. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Háasz_Alexia_IRCTXF.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 12.. Download (1MB) |
|
PDF
Nestle-titoktartasi-kerelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (567kB) |
|
PDF
BA_O_Haász_Alexia.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 12.. Download (210kB) |
|
PDF
BA_B_László_Balázs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (305kB) |
|
PDF
Haász Alexia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (160kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom kutatási témájának az ízek, illatok, színek, mint marketing eszközöket választottam. Ezt a témakört a kávékapszulák piacán, azon belül is a Nestlé Hungária Kft. kapszulás kávémárkái, a Nespresso, valamint a Dolce Gusto tekintetében vizsgálom. Célom, hogy megismerjem a magyarországi kávéfogyasztók fogyasztási szokásait, hogy miként lehet a színeket, ízeket, illatokat a kapszulás kávé marketingben felhasználni, valamint, hogy betekintést nyerjek abba, hogy a fogyasztók mire asszociálnak, milyen íz, illat jut eszükbe egy-egy kávékapszula láttán. A kutatást két irányból közelítettem meg: egy szakértői interjút készítettem a Nestlé Hungária Kft. egyik brand menedzserével, valamint a fogyasztói szokások, asszociációk, vélemények megismeréséhez pedig tíz darab félig strukturált interjút folytattam le. Az eredmények tekintetében elmondható, hogy mind a színek, mind az illatok és ízek rendkívül különleges, nem mindennapi marketingeszközök, azonban használatuknak sajátos keretei vannak. A fogyasztók ízlése, gondolkodásmódja különböző, így asszociációik is azok.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élelmiszermarketing, illatok mint marketingeszközök, ízek mint marketingeszközök, kávémarketing, marketingkommunikáció, színek mint marketingeszközök |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Ápr. 21. 09:44 |
Utolsó módosítás: | 2023. Ápr. 21. 09:44 |
Actions (login required)
Tétel nézet |