A fenntartható fejlődés árnyoldala: "Greenwashing" és a további nehézségek

Nagy Kristóf (2022) A fenntartható fejlődés árnyoldala: "Greenwashing" és a további nehézségek. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nagy_Kristóf_E45GAM.pdf] PDF
Nagy_Kristóf_E45GAM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Nagy_Kristóf.pdf] PDF
BA_O_Nagy_Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (211kB)
[thumbnail of Nagy_Kristof.pdf] PDF
Nagy_Kristof.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (385kB)
[thumbnail of BA_B_Nagy_Kristóf.pdf] PDF
BA_B_Nagy_Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (452kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő témája a vállalati \"greenwashing\" (zöldre mosás) és a Földünket veszélyeztető fenntarthatósági problémák jelenléte. A dolgozat elméleti célja a fenntartható fejlődés bemutatása és a megjelenő fenyegető globális problémák ismertetése, továbbá a \"greenwashing\" jelenség kifejtése. A kutatásom célja pedig a a fogyasztók hozzáállásának a vizsgálata a környezettudatossághoz, a zöldre mosott termékekhez. Ezenkívül a vállalati zöldre mosásra való emocionális reakciók elemzése. Kutatásomhoz egy kérdőívet és 20 db interjút készítettem. A kérdőívben 19 és 27 év közötti fiatalok válaszait elemeztem. Az interjúkon résztvevő személyek fele 20 és 30 év közötti fiatal volt (5 nő - 5 férfi) a másik fele pedig 50 évnél idősebb (5 nő - 5 férfi). Az interjúknál megjelent a nemek közötti eltérések vizsgálata is. A kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy a a fiatalok körében fontos a környezettudatosság, azonban termékek vásárlásánál nem döntő tényező, túlnyomórészt ár alapján döntenek. Az interjúk alapján pedig többségben nem vált ki a mintában szereplő emberekből érzelmi reakciót a vállalati környezetszennyezés, zöldre mosás, és nem is változat a jövőbeli vásárlási szokásaikon. A dolgozat konklúziója az, hogy fogyasztói oldalról nem lehet megfékezni a vállalatok károsanyag-kibocsátását, és megszűntetni a \"greenwashing\" jelenségét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzelmi reakciók, fenntartható fejlődés, fogyasztói magatartás, Föld, globális felmelegedés, globális probléma, greenwashing, marketing, zöldre mosás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:44
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet