A munkáltatói márkaépítés (employer branding) a gyakorlatban a Praktiker Magyarország Kft. példája alapján

Csernyus Dorottya Réka (2022) A munkáltatói márkaépítés (employer branding) a gyakorlatban a Praktiker Magyarország Kft. példája alapján. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Csernyus Dorottya_A3EBRM.pdf] PDF
Csernyus Dorottya_A3EBRM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozati összefoglalás_A3EBRM.pdf] PDF
Szakdolgozati összefoglalás_A3EBRM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (233kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat_GM Csernyus Dorottya.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat_GM Csernyus Dorottya.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (74kB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálati lap_aláírt.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálati lap_aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (440kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkra a vállalatok munkáltatói márkájának tudatos építése már hazánkban is megkérdőjelezhetetlen. Ehhez hozzájárult egyrészt a generációváltásból adódó, a munkáltatókkal szemben állított elvárásokban bekövetkezett változások, másrészt a nemrégiben megélt, a világjárvány okozta válsághelyzet. A pandémia nyomán vált igazán elterjedté a home office Magyarországon, amely által a munkavállalók nagyobb fokú szabadságot is élhettek meg a munkavégzés során. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy mára már a munkahelyváltás egy általános esemény, a helyhez kötöttség egyre kevésbé jellemző. Ebből következőleg a vállalatok számára nagyobb kihívást jelent, hogy új munkavállalókat vonzzon be, valamint megtartsa jelenlegi munkavállalóit. Ennek érdekében minden elérhető eszközt be szükséges vetnie. A szakdolgozatom központi témája a munkáltatói márkaépítés a gyakorlatban. A szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy milyen egy versenyképes magyar tulajdonú vállalat munkáltatói márkája a munkavállalói megítélése szerint. A kutatásom során arra törekedtem, hogy felmérjem a Praktiker munkavállalói számára melyek voltak a munkahelyválasztást befolyásoló tényezők. Továbbá a munkavégzés helyével összefüggésben azt vizsgáltam, hogy milyen a home office-hoz való hozzáállás a munkavállalók körében. A Praktiker munkáltatói márkájával összefüggésben arra irányuló kérdéseket tettem fel a munkavállalóknak, hogy mennyire tartják ismertnek a Praktikert, mint munkáltatói márkát, és mik azok a tényezők, amelyek erősitik és/vagy gyengítik az elkötelezettségüket a vállalat iránt. Az elméleti rész kidolgozás során azt vettem alapul, hogy a munkáltatói márkaépítés vagy az employer branding véleményem szerint még nem egy mindenki által ismert fogalom. Valamint a munkáltatói márkaépítés nem egy önmagában létező dolog. Tehát az elméleti kutatásom felépítése során arra törekedtem, hogy logikus és jól követhető legyen. Vagyis a munkáltatói márkaépítés mely területekhez köthető, hogyan is lehet pontosan megfogalmazni, valamint miért vált fontossá az alkalmazása. Az első fejezetnek a munkáltatói márkaépítés stratégiái és eszközei címet adtam, amiben azt fejtem ki, hogy maga a munkáltatói márkaépítés mely területeken alapszik. Már a tudatos munkáltatói márkaépítést megelőzően is voltak olyan kezdeményezések, amely során egy termék helyett a munkaerőpiacot állították a marketing központjába. A munkaerőpiac átalakulása révén, a HR és a marketing célok összeolvadásával megjelent a munkáltatói márkaépítés fogalma, amely kommunikációjának eszköztára is e területek kommunikációs eszközein alapszik. A marketingkommunikációval összefüggésben fontosnak találtam kifejteni a kommunikáció fajtáinak csoportosítási módjait Az internet és a közösségi média alkalmazása mára már az üzleti életben elért sikerek elhanyagolhatatlan eszközét jelenti, tehát az employer brand építésére és népszerűsítésére alkalmazhatóak az online marketing eszközei is. A munkáltatói márkát 1990-es években fogalmazták meg először. Az évek során többféleképpen került meghatározásra. Lényegében a munkáltatói márka egy végtelen folyamat, amely során vonzóvá teszi magát a vállalat a jelenlegi és a jövőbeni munkavállalói számára. Ehhez a vállalat megteremt magáról egy identitást, egy arculatot, amellyel egyrészt megkülönbözteti magát a versenytársaitól, másrészt megszólítja és ígéretet közvetít a jelenlegi és potenciális munkavállalóknak. A munkáltatói márkaépítés célja tehát az, hogy hiteles, vonzó és megkülönböztethető márkát hozzon létre, annak érdekében, hogy a vállalat a számára megfelelő szakértőket és tehetségeket bevonzza, valamint erősítse a jelenlegi munkavállalói elkötelezettségét. A munkaerőpiacon végbement változások keretein belül a generáció váltás is hozzájárult ahhoz, hogy a vállalatoknak szüksége legyen a munkáltatói márkájának tudatos építésére és annak megismertetésére. A munkáltatói márkaépítés első lépése, hogy megértsék a szervezetet, ezt követően egy olyan márkát kell kialakítani, amely közvetíti a vállalat ígéreteit. A sikeres munkáltatói márkához elengedhetetlen a folyamatos mérés a munkavállalók körében. Ahhoz, hogy egy munkakereső számára vonzó legyen egy meghirdetett állás hozzájárul, hogy milyen a hirdetés megjelenése, design-ja, a tartalma, a munkakörnyezet bemutatása, valamint a kommunikáció stílusa. Egyrészt vonzóvá teszik a jelentkezők számára a hirdetést a vizuális elemek egyedi használata és a különleges megjelenés, azonban ezeken túl növeli a szervezet vonzerejét és a pályázati szándékot, ha az álláshirdetésben megtalálható a munkakör és a munka jellemzői, a jelenlegi alkalmazottak képei és beszámolói, amelyek belátást engednek a vállalati arculatba és a szervezeti kultúrába. Néhány éves felmérés szerint a magyar munkavállalókat befolyásoló tényezők a munkahelyválasztás során a fizetési kondíciók, az előrelépés és a felívelő karrier lehetősége, a munkakörnyezet és a vállalati kultúra, a vállalat márkavonzósága és végül a munkahely stabilitása. Napjainkra már hazánkban is egy fontos tényezővé vált az otthoni munkavégzés biztosítása, valamint a home office-val való összefüggésben a rugalmas munkaidőbeosztás. A munkavállalók megszerzéséhez és megtartásához hozzájárul a megfelelő munkakörnyezet, a kialakított szervezeti kultúra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: HR, marketing, marketingkommunikáció, munkahelyválasztás, Munkáltatói márka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:44
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet