Az ügyfélazonosítás digitalizációja

Fritzné Korpás Csilla (2022) Az ügyfélazonosítás digitalizációja. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Fritzné_Korpás_Csilla_SE05JG.pdf] PDF
Fritzné_Korpás_Csilla_SE05JG.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 06..

Download (1MB)
[thumbnail of Fritzné_Korpás_Csilla_Titkosítási_kérelem.pdf] PDF
Fritzné_Korpás_Csilla_Titkosítási_kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (36kB)
[thumbnail of BA_O_FritznéKorpás_Csilla.pdf] PDF
BA_O_FritznéKorpás_Csilla.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. December 06..

Download (173kB)
[thumbnail of BA_B_FritznéKorpás_Csilla.pdf] PDF
BA_B_FritznéKorpás_Csilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (355kB)
[thumbnail of Fritzné_Korpás_Csilla_SE05JG_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol.pdf] PDF
Fritzné_Korpás_Csilla_SE05JG_szakdolgozat-biralat-es-javaslat_2020-szeptembertol.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a pénzintézeti digitalizáció egy kis szegletét mutatom be, amely mégis minden banki folyamat része, ügyfél szemmel szinte észrevehetetlen, azonban bankszinten komoly erőforrást emészt fel, ez az ügyfélazonosítás. A jogszabályi kötelezettségeknek megfelelés kényszere, a felügyeleti szervektől érkező nyomásra és a saját üzleti érdeke alapján az elmúlt 4 évben jelentős fejlődésen ment keresztül az OTP Bankban (a továbbiakban: Bank) az ügyféladatok nyilvántartására szolgáló front-end és back-end rendszer, valamint az ezeket működtető üzleti folyamat. Korábban nem létezett ügyfél master data managment és folyamatokban minden lépés manuálisan történt meg a bankfiókokban. Dolgozatomban ennek átalakítását, digitalizációját mutatom be és elemzem. Kvalitatív kutatást végeztem az üzleti folyamatokért felelős kollégákkal, felmérve azt, hogy milyen elvárásokkal rendelkeznek az IT rendszerek felé és milyen jövőbeni fejlesztési irányokat látnak megvalósíthatónak az ügyfélazonosítás témakörében. Az interjúk és szakmai tapasztalatom alapján a manuális és a megújult digitális folyamatot összehasonlítottam, valamint a jövőbeli fejlesztési irányokra is kitértem. Az összefoglalásban a levont következtetéseimet összegzem az ügyfelek visszajelzése és tapasztalataim alapján.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, bank informatikai rendszerei, digitális gazdaság, folyamatfejlesztés, ügyfélazonosítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Ápr. 21. 09:44
Utolsó módosítás: 2023. Ápr. 21. 09:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet